ایرانسل از ارائه خدمات بر بستر موبایل ویژه کسب و کارهای بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی خبر داد.
به گزارش عصر ارتباط، این خدمات که درحال حاضر به 400 شرکت مختلف ارائه شده، امکان تخصصیسازی نیازهای هر سازمان را دارد و مشتریان آن میتوانند خدمات موبایل خود را باتوجه به نیازهایشان دریافت کنند.
باقر صمدی، مدیر ارشد تجاری ایرانسل معتقد است مهمترین بخش از این خدمات را خدمات دولت الکترونیکی تشکیل میدهند که قابل ارائه بر بستر USSD نیز هستند و میتواند خدمات آموزش همراه و سلامت همراه را نیز شامل شود.
موسسات تحقیقاتی بر این باورند که ارائه خدمات شرکتها و سازمانها روی بستر موبایل منجر به افزایش وفاداری مشتریان و کارمندان، تقویت برند، در دسترس بودن مشتریان، حل سریعتر چالشها و بهبود اوضاع کسب و کار میشود.
مجموعه خدمات ایرانسل ویژه سازمانها و شرکتها شامل آهنگ پیشواز تبلیغاتی، آهنگ پیشواز تجاری، ارتباط ماشین به ماشین (M2M)، انتخاب شمارههای تلفن همراه متوالی، بانکداری همراه ایرانسل، پیام کوتاه انبوه تجاری، سامانه سازماندهی هزینه، سرویس پرداخت پیشرفته صورتحساب، سرویس موقعیتیابی، سیمکارت پیامرسان، شبکه امن همراه، شبکه اختصاصی تلفن همراه و وایمکس ایرانسل است.
سازمانها میتوانند روی خطوط ایرانسل کارکنان خود، آهنگ پیشوازی ویژه و متناسب با اهداف شرکت خود فعال کنند که مشابه رزومه صوتی شرکت یا کارت ویزیت هر یک از پرسنل عمل میکند. استفاده از این سرویس بدین ترتیب است که هنگامی که افراد، منتظر برقراری تماس با کارکنان بخش فروش، پشتیبانی یا دیگر بخشهای شرکت هستند، آهنگ پیشواز شرکت شما را خواهند شنید و با جدیدترین محصولات، تخفیفها یا طرحهای ویژه آن شرکت آشنا میشوند.
با پخش تبلیغات شرکت یا سازمان مربوطه روی آهنگهای پیشواز میتوان بهراحتی از سرویس آهنگ پیشواز تبلیغاتی این شرکت نیز بهره برد.
استفاده از کاربردهای Machine To Machine (M2M) در دنیای صنعت کسب و کار با سرعت بالایی رو به افزایش است. در حال حاضر در سراسر دنیا و بهویژه در ایران بسیاری از شرکتهای کوچک و بزرگ، رویکردی ویژه به این راهکار جدید با هدف افزایش بهرهوری منابع و همچنین تسهیل فرآیندهای تکنولوژیک خود داشتهاند. از جمله کارکردهای آن میتوان به مدیریت ناوگان، قرائت دستگاههای اندازهگیری راه دور، مدیریت امنیت شعبات دور و نزدیک یک سازمان، کنترل دستگاههای فروش خودکار، مدیریت ابزارآلات مربوط به کنترل ترافیک شهری، سیستمهای هوشمند مدیریت ساختمان، مانیتورینگ تجهیزات صنعتی و مشابه آنها اشاره کرد.
کسب و کارهای مختلف میتوانند ارتباطات درون سازمانی خود را تسهیل کنند، بهطوریکه میتوانند یک سری خاص از شمارههای ایرانسل را استفاده کنند، بدین ترتیب که شماره تمامی کارکنان سازمان با عدد خاصی شروع شود که شامل 10 هزار شماره است که تمام یا بخشی از آن میتواند به شرکتها واگذار شود. با استفاده از این طرح، نهتنها به خاطرسپاری شماره کارکنان یک سازمان مشخص سادهتر میشود، بلکه میتواند بهعنوان برچسب ارتباطی شرکت نیز عمل کند.
پیام کوتاه انبوه تجاری نیز یکی از خدمات پیشرفته ایرانسل است که به شرکتها و موسسات تجاری این امکان را میدهد که با تعریف معیارهای مختلف و متنوع، مشتریان و مخاطبان خود را طبقهبندی کرده و بنابر نیازشان، در یک بازه زمانی مشخص برای هر گروه از مخاطبان پیام کوتاه ارسال و پاسخهای آنها را دریافت کنند. این سرویس برای کسب و کارهای مختلفی همچون بانکها و بیمهها، تبلیغات، اطلاعرسانی، دانشگاهها و مراکز آموزشی و کاتالوگ پیام کوتاه کاربرد دارد.
شرکتها میتوانند سیمکارتهای شرکت خود را مشابه ساختار سازمانی خود سازماندهی کرده و هزینههای استفاده از شبکه ایرانسل را با توجه به ساختار سازمانی خود مدیریت کنند. با استفاده از سامانه سازماندهی هزینه، افراد هر واحد شرکت یا سازمان را میتوان در یک حساب یا دسته جدا قرار داد و برای آنها سطح اعتبار و دسترسیهای متفاوتی متناسب با نیازمندیهای کسب و کار آنها تعریف کرد.
پرداخت صورتحساب سیمکارتهای دائمی و شارژ سیمکارتهای اعتباری مشترکین تجاری و شرکتی این اپراتور نیز فراهم شده است که بر اساس آن شرکتها میتوانند صورتحساب سیمکارتهای دائمی که بهعلت استفاده از آنها در تجهیزات مختلف دسترسی به آنها دشوار است را پرداخت یا سیمکارتهای اعتباری به کار رفته در تجهیزات را شارژ کنند. با استفاده از سرویس موقعیتیابی ایرانسل نیز میتوان از موقعیت مکانی کارکنان، ماشین آلات، پخشکنندهها و دیگر منابع و افراد آگاهی یافت. این سرویس میتواند برای مشاغل و شرکتها فرصتهای جدیدی برای خدمترسانی به مشتریان ایجاد کند. شرکتهای حمل و نقل، بیمارستانها، مراکز آتشنشانی، امداد و پلیس، کلینیکهای درمانی، شرکتهای خدماتی و شرکتهای پخش، تعمیر و نگهداری میتوانند از کارکردهای این سرویس در شبکه خود بهرهمند شوند.
این اپراتور با ارائه خدمات شبکه اختصاصی تلفن همراه را به سازمانها و شرکتها امکان میدهد تلفنهای همراه کارکنان خود را گروهبندی کرده و امکاناتی شبیه به امکانات سیستم تلفن داخلی شرکت به آنها اضافه کنند و بدین صورت قابلیتها و مزایای فراوانی را در اختیار مدیران و کارمندان خود قرار دهند.
به گفته مدیر ارشد تجاری ایرانسل، نوآوری محور توسعه محصول است اما در مواجهه با کسب و کارها باید نیازهای آنها را شناسایی کرده و متناسب با آن محصول ارائه داد، بهطوریکه در کسب و کار تاکید بر حفظ رابطه مناسب با مشتری است.
به گفته او، در حوزه محصول اپراتور در مورد نوع واگذاری سرویس تصمیم میگیرد اما در حوزه بیزینس معمولا توان مشتری در ارائه راهکار تاثیرگذار است.