رگولاتوری

November 9, 2012
22:26 جمعه، 19ام آبانماه 1391
کد خبر: 51444

مدیرعامل زیرساخت: نباید تعرفه مکالمات بین‌الملل طوری باشد که متضرر شویم

 

بحث مبادلات بین‌المللی ایران و پیدا‌ کردن راهی برای انجام آن‌ها از جمله مباحثی است که این روزها شرکت زیرساخت با آن مواجه است.
 
در این زمینه مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت گفت: به دلیل اختلالاتی که ایجاد شده، اکنون پرداختمان به برخی کشور‌ها به تعویق افتاده و این موضوع ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کند.
 
محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث تعرفه‌های بین‌المللی گرفتاری‌هایی وجود دارد چراکه وقتی مکالمه‌ای از ایران به مقصد کشور دیگری برقرار می‌شود، لازم است مبلغی بابت این مکالمه به کشور مقصد پرداخته شود به عنوان مثال اگر ایران هزار دقیقه مکالمه با امارات داشته باشد لازم است برای هر دقیقه 13 سنت به امارات پرداخت کند.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که هر یک از این مکالمات هزینه‌ی بسیاری برای کشور دارد، یاد‌آور شد: پس از برقراری مکالمات لازم است که 10 درصد سهم اپراتور‌ها نیز پرداخت شود و در این میان درنهایت هزینه‌های بالایی بوجود می‌آید، اما مشترکان هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر پرداخت می‌کنند. به عنوان مثال اگر اکنون برای کشوری دقیقه‌ای 200 تومان هزینه در نظر گرفته شود، ما باید برای هر دقیقه 500 تومان هم روی هزینه‌ای که مشترکان پرداخت می‌کنند بگذاریم و آن را به کشور مقصد تحویل دهیم.
 
خسروی ادامه داد: با تعرفه‌ فعلی دلار شما در نظر بگیرید که برای هر تماس چه هزینه‌ای باید پرداخت شود.
 
وی هم‌چنین ارتباطات بین‌الملل را شبیه بورس دانست و افزود: امروز می‌گویند مسیر‌ها و تعرفه‌ی آنها در سطح دنیا به شکل روزمره دستخوش تغییر می‌شود، اما در آینده ممکن است این قیمت‌ها حتی به صورت لحظه‌ای تغییر کند.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که شرکت زیرساخت در ارتباط با تعرفه‌های بین‌الملل پیشنهاد تغییر را به سازمان تنظیم مقررات رادیویی ارائه کرده بود یاد‌آور شد: پس از گذشت مدتی تعرفه‌های جدیدی از سوی این شرکت اعمال شد و اکنون تعرفه‌های ما برای کشور‌های مختلف در 11 پله طبقه‌بندی شده تا اگر کشور‌های مقصد کاهش یا افزایشی در تعرفه‌های خود داشتند، ما از این بابت خیلی متضرر نشویم زیرا همان‌طور که گفتم در حال حاضر برخی کشور‌ها هستند که تعرفه‌هایی به مراتب بالاتر از آنچه مشترکان پرداخت می‌کنند، دارند.
 
خسروی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعرفه‌های ارتباطاتی در کشور‌های مختلف دنیا به مراتب بالاتر از ایران است و ما این موضوع را در پیشنهادات قبلی خود به رگولاتوری اعلام کردیم و خوشبختانه در تعرفه‌های جدید تا حدی این مسئله مورد توجه قرار گرفته است. البته در این میان برخی از مسیر‌ها مانند مسیرهای اروپا هم بودند که تعرفه‌ی آنها پایین بود و ما هم سعی کردیم با پایین‌ آوردن تعرفه شرایط مناسبی برای مشترکان فراهم کنیم تا آنها از شبکه زیرساخت که شبکه‌ای TDM و با کیفیت فوق‌العاده است استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.