خرید ابزارهای موبایلی به روندی معمول بین کاربران تبدیل شده است و این طور که نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان میدهد، کاربران حتی حاضر به پرداخت هزینههای بیشتر برای خرید ابزارهای موبایلی هستند و به دنبال این روند تولیدکنندگان ابزارها میتوانند بازبینی جدیدی در روند تعیین قیمت و زیرساختهای محصولات خود داشته بانشد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،برای کسب این نتایج بیش از 1000 بریتانیایی صاحب گوشیهای هوشمند و رایانههای لوحی مورد مطالعه قرار گرفتند و از بین آنها 80 درصد اعلام کردند که به صورت مرتب ابزارها را بارگذاری میکنند و نیمی از آنها هم به صورت مرتب ابزارهای پولی را میخرند.
این مطالعه توسط ممرکز Simon-Kucher & Partners انجام شد و کارشناسان در پایان آن دریافتند ابزارهای مربوط به اخبار بیش از ابزار مربوط به بازیها محبوبیت دارند. طبق آمار موجود در حالی که 91 درصد افراد ابزارهای خبری بارگذاری میکنند، 45 درصد سراغ بازیها می روند.
در این بررسی مشخص شد حدود 40 درصد افراد اعلام کردهاند که برای خرید ابزار موبایلی مورد نظر خود حاضر به پرداخت بیش از 5 پوند برای هر ابزار هم هستند.
آمارها نشان داد که 90 درصد کاربران در دستگاه الکترونیکی همراه خود یک ابزار بازی، اخبار و شبکههای اجتماعی را در اختیار دارند و روزانه دستکم یک بار سراغ آن میروند.