مکالمات حجاج که زیر 5 ثانیه قطع می شد با مصوبه سازمان تنظیم مقررات رایگان شد.
رضوانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از سیم کارتهای داخلی نسبت به سال گذشته توسط حجاج افزایش چشمگیری داشته به طوری که سال گذشته تنها 27 درصد از زائران خانه خدا از سیم کارتهای ایرانی در سفرهایشان استفاده می کردند و این میزان در سال جاری به 90 درصد رسیده است.
وی گفت: شکایت هایی از زائران در بعثه مقام معظم رهبری در خصوص نحوه محاسبه تعرفه و نحوه شارژ وجود داشت.
رضوانی افزود: اعتراضاتی که در رابطه با اضافه حساب کردن نرخ مکالمه داشتیم همگی بررسی و مشخص شد اپراتورهای مشکلی در این خصوص نداشتند.
وی افزود: بیشترین مشکل مربوط به قطع های مکرر در حین مکالمه بود که همین قطعی ها منجر به افزایش صورتحساب و مبلغ پرداختی مشترک می شد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با صدور بخشنامه ای مبنی بر محاسبه نشدن تعرفه مکالماتی که زیر 5 ثانیه قطع شده اند سعی در رفع این مشکل داشت.
وی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایت حجاج گفت: زائران در زمان حج با مراجعه به شعبه و پس از بازگشت از حج با مراجعه به اپراتور می توانند شکایت های خود را پیگیری کنند.
وی در خاتمه گفت: چنانچه مشکل فرد در مراجعه به اپراتور مرتفع نشد فرد می تواند برای رفع مشکلش به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه و ظرف مدت 2 هفته پاسخ نهایی را دریافت کنند.