اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 4, 2012
1:16 سه شنبه، 14ام آذرماه 1391
کد خبر: 51854

مخابرات، خود را ملزم به پاسخ‌گویی نمی‌داند!

 

بدیهی است زمانی که مدیران در شرکت مخابرات ایران خود را ملزم به پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها در بخش خصوصی نمی‌بینند شرکت‌های استانی نیز تابع این نظر نسبت به در خواست‌های شرکت‌ها اهمیتی قایل نیستند و همین باعث کاهش کیفیت اینترنت ارایه شده توسط بخش خصوصی خواهد شد.
 در حالی که فضای غیر رقابتی و وضعیت اقتصادی کشور عرصه را برای ادامه حیات شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت قطع کرده است، متاسفانه شاهد بی‌توجهی مدیران شرکت‌های مخابراتی نسبت به درخواست‌های این شرکت‌ها هستیم.
احمد نخجوانی مدیرعامل یکی از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در این باره به ایلنا گفت: طی چند ماه گذشته بیش از ۲۸ نامه درخواست به مخابرات استان مرکزی نوشته‌ایم که تاکنون هیچ جوابی برای درخواست‌های خود دریافت نکرده‌ایم.
وی می‌افزاید: باتوجه به مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی درخصوص افزایش مراکزی که بیش از ۷۵ درصدظرفیت پسیوآن‌ها به پایان رسیده، نامه‌های زیادی به منظور دریافت طرح برای افزایش پسیو داده‌ایم که تاکنون، پاسخ روشنی ازسوی مخابرات استان مرکزی درخصوص رفع این مشکل دریافت نشده است.
وی با بیان اینکه پیگیری‌های این شرکت برای دریافت پهنای باند در شهرهای اراک وساوه، نیز بی‌نتیجه مانده است؛ گفت: تداوم این اتفاق‌ها باعث نارضایتی مشترکان فعلی این شرکت می‌شود.
وی با اشاره به قرارداد مخابرات باشرکت‌هایPAP که مسوولیت تامین سیم رانژه ورانژه خطوط مشترکین برعهده شرکت‌های مخابرات استانی می‌گذارد، افزود: متاسفانه مخابرات استان مرکزی سیم رانژه مراکزمخابراتی ساوه و اراک را تامین نمی‌کند.
نخجوانی در ادامه اشاره کرد: این شرکت، سه سال است با مشکل تامین امکانات مخابراتی رو به رو است و برگزاری جلسات متعدد با مدیران مخابرات استان مرکزی و حتی ارسال شکایت به سازمان تنظیم مقررات راه به جایی نبرده است.
همه این‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که شرکت مخابرات استان مرکزی، خود آزادانه از امکانات انحصاری خود استفاده می‌کند و سرویس اینترنت پرسرعت ارایه می‌کند. متاسفانه مخابرات استان، راه مناسبی را برای رقابت با شرکت‌های خصوصی در پیش نگرفته است.
یادآور می‌شود هومان محمودی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی دوم مهرماه سالجاری صراحتا اظهارداشت: شرکت‌های نداهر امکاناتی راکه از ما بخواهند را در اختیارشان قرارمی‌دهیم، امادر برخی نقاط که خود شرکت مخابرات می‌خواهد اینترنت پرسرعت راتوسعه دهدنمی‌توانیم امکانات بدهیم.
براساس این گزارش به نظر می‌رسد شرکت مخابرات استان مرکزی، به جای توسل به شیوه‌های درست مدیریتی در فضای رقابت سالم، در صدد افزایش تعداد مشترکان اینتنرت پرسرعت با روش‌های این چنینی در شهرهای اراک و ساوه است و این غول اقتصادی خود را ملزم به پاسخگویی هم نمی‌داند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.