اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 5, 2012
16:49 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1391
کد خبر: 51878

گزارش IDC از روند نزولی بازار راهکارهای دورکاری و ویدئوکنفرانس

 

جدید‌ترین برآوردهای موسسه آی دی سی از بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش این راهکار‌ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی روند نزولی به خود گرفته است. 
براساس گزارش موسسه داده‌های بین المللی (آی دی سی) درآمد حاصل از فروش راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۸. ۴ درصد کاهش داشته، اما در مقایسه با سه ماهه دوم امسال ۱. ۷ درصد رشد داشته است. 
این گزارش نشان می‌دهد بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۷. ۱۳ درصد و ۷. ۹ درصد رشد داشته است. اما این میزان رشد نتوانسته کاهش درآمدهای حاصل از این راهکار‌ها در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آفریقا را جبران کند. درآمد حاصل از فروش و عرضه راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در آمریکای شمالی ۵. ۱۱ درصد و در منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه ۸. ۱۰ درصد کاهش داشته است. 
یافته‌های آی دی سی حکایت از آن دارد که بازار راهکارهای دورحضوری چند مداره (Multi-codec) روند نزولی‌تری به خود گرفته است. درآمدهای این بخش از بازار در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۸. ۳۵ درصد کاهش داشته است. بازار دیگر اجزا و عناصر راهکارهای ویدئوکنفرانس، مثل فایروال‌ها نیز کاهشی ۸. ۲۶ درصدی را تجربه کرده است. به نظر می‌رسد بازار راهکارهای دورحضوری تک مداره در سه ماهه سوم سال جاری وضعیت بهتری داشته است. این بخش از بازار فقط ۴. ۰ درصد کاهش داشته است. 
براساس این گزارش، درآمدهای حاصل از فروش راهکارهای ویدئوکنفرانس شخصی در این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۷. ۸ درصد رشد داشته است. 
موسسه آی دی سی در بخشی از گزارش خود به بررسی سهم شرکت‌های عرضه کننده در بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس پرداخته است. این بخش از گزارش نشان می‌دهد درآمد شرکت سیسکو از این بازار در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری ۹. ۱۷ درصد افزایش یافته اما در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷. ۱۴ درصد کاهش داشته است. شرکت سیسکو هم اکنون ۳. ۴۳ درصد از کل بازار این راهکار‌ها را در اختیار دارد.
شرکت پلی کام نیز که از جمله عرضه کنندگان مطرح راهکارهای دورحضوری است، در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ شاهد کاهش ۸. ۱۱ درصدی درآمدهای خود در مقایسه با سه ماهه دوم امسال و کاهش ۲. ۱۵ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بوده است. این شرکت با سهم ۲۵ درصدی خود در سه ماهه سوم امسال توانسته جایگاه دومین عرضه کننده راهکارهای دورحضوری را از آن خود کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.