اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 6, 2012
12:32 پنجشنبه، 16ام آذرماه 1391
کد خبر: 51893

رگولاتوری: اعمال هرگونه تعرفه باید به اطلاع عموم برسد

 

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر شرکت مخابرات، بدون اطلاع رسانی درباره افزایش تعرفه مکالمات بین الملل، پول اضافی دریافت کرده باشد، باید برگرداند. 
 
آقای رضوانی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود: افزایش تعرفه مکالمات بین الملل در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات در 18 مرداد امسال به تصویب رسید و 28 مرداد ابلاغ شد. 
وی با بیان اینکه اول مهر به عنوان تاریخ اجرا اعلام شد، گفت: مطابق پروانه، اپراتور موظف است برای اعمال هر گونه تعرفه ای، آن را در اطلاعیه های عمومی به اطلاع مردم برساند. 
 
آقای رضوانی افزود: اپراتور بیش از آنچه که در اطلاعیه های عمومی اعلام شده است ، حق دریافت ندارد و اگر اطلاع رسانی نکرده باشد طبیعتاً نمی تواند این مبالغ و افزایش تعرفه مکالمات بین المللی را دریافت کند. 
وی با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی مطابق پروانه بر عهده اپراتور است، گفت: مشترکان مستقیماً با اپراتور در تماس هستند و اپراتور موظف بود، این اطلاع رسانی را انجام دهد. 
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به دریافت شکایتهایی در خصوص افزایش تعرفه مکالمات بین الملل بدون اطلاع رسانی افزود: ما به اپراتور اعلام کردیم که از تاریخی که اطلاع رسانی عمومی صورت گرفته است، می تواند افزایش تعرفه های بین الملل را داشته باشد. 
 
آقای رضوانی با اشاره به اینکه پیگیر هستیم، این مسائل روشن شود، گفت: اطلاعیه باید به نحوی باشد که مشترکان اطلاع پیدا کنند، چرا که ممکن است بعد از افزایش تعرفه ها، تغییر رفتارهایی حاصل شود.
وی با بیان اینکه پیگیر بررسی گذشته و موارد شکایات هستیم، افزود: به اپراتور نیز اعلام کردیم که این روند را اصلاح و بعد از اطلاع رسانی این مبالغ را دریافت کند.
 
آقای رضوانی در باره اینکه شرکت مخابرات اخیراً این مصوبه را ابلاغ و از طرفی آن را عطف بما سبق کرده و افزایش تعرفه مکالمات بین الملل را از مهر برای مشترکان محاسبه کرده است، گفت: اگر اطلاع رسانی نکرده باشد، مشکلات سیستمی اپراتور بوده و از تاریخی که اطلاع رسانی کرده است می تواند دریافت کند. 
 
وی درباره پولهای اضافی که اپراتور به همین علت از مشترکان دریافت کرده است، گفت: حتماً پیگیری می کنیم که اگر پولهای اضافه و بدون اطلاع رسانی از مردم گرفته شده باشد، به آنان مسترد شود. 
 
آقای رضوانی افزود: موضوع افزایش تعرفه مکالمات بین الملل در دستور کار ماست و اگر بدون اطلاع رسانی انجام شده باشد کل مبالغ اضافی دریافت شده از مشترکان به آنان برگردانده خواهد شد و این موضوع را نیز با اطلاع رسانی از طرف سازمان تنظیم مقررات و از طریق خود اپراتور به مشترکان اعلام می کنیم. 
وی گفت: این موارد در سایت سازمان به آدرس www.cra.ir و همچنین از طریق روابط عمومی به اطلاع مشترکان خواهد رسید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.