در حالی که به گفته رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تعداد تخلیه خطوط شرکت های PAPدو برابر تعداد رانژه خطوط است شرکت مخابرات ایران به تازگی دو هزار تومان بابت تخلیه خطوط و سه هزار تومان بابت رانژه کردن خطوط دریافت می کند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حسین علیمحمدی ، معاون بازریابی و فروش شرکت آسیا تک دریک نشست خبری در هجدهمین نمایشگاه الکامپ در خصوص اختلافات اخیر این شرکت ها با شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت با مسائل زیادی با شرکت مخابرات ایران مواجه اند که از جمله می توان به افزایش خدمات و تجهیرات مخابراتی مانند پسیو ،فضا و برق اشاره کرد.
وی گفت:درحالی که شرکت های pap با شرکت مخابرات ایران در یک فضای رقابتی در حال فعالیتند اما شرکت مخابرات این اصول بازار رقابتی را رعایت نمی کند.
علیمحمدی با بیان اینکه شرکت ها در برخی نقاط امکان توسعه خطوط را ندارند تصریح کرد:در برخی از مراکز مانند منطقه 4 تهران امکان توسعه بیشتر نداریم.
وی در رابطه با شکل کسب و کار شرکت های pap گفت:درآمد این شرکت ها ریز اما پایدار است این در حالی است که این درآمدها با ناپایداری هایی که به دلیل نوسانات قیمت خدمات و تجهیزاتی که در یافت می کنند مواجه هستند در حال ضرر و زیان هستند.
وی یاد آور شد: افزایش قیمت مودم در بازار و دو برابر شدن خطوط رانژه از جمله این نوسانات بوده است.
علیمحمدی گفت: از آنجایی که ما بیشتر خدمات خود را از مخابرات دریافت می کنیم ناچاریم از تعرفه هایی که آنها اعلام می کنند تبعیت کنیم اما در این میان اعتراض هایی هم به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته ایم که منصفانه با این قضیه برخورد کرده اند اما پروسه واکنش در برابر این اعتراضات کند بوده و این موضوع نیز خود مشکلاتی را برای شرکت ها همراه داشته است.
مدیر بازاریابی آسیا تک با بیان اینکه قیمت هر stm1 از 37 میلیون تومان به 55 میلیون تومان رسیده است گفت:اتفاقات این چنینی می توانند باعث شوند که در نهایت در حق مشترک نهایی اجحاف شود.
وی اظهار داشت: این افزایش قیمت تا 30 درصد در قیمت نهایی اینترنت پرسرعت تاثیر خواهد داشت.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت عدم گران شدن اینترنت کیفیت اینترنت کاهش خواهد یافت یا خیر گفت: این امکان وجود دارد که عدم افزایش تعرفه اینترنت پرسرعت از کیفیتی که شرکتها ارائه می دهند کاسته شود چرا که برخی از مشترکان ما قراردادهای یکساله دارند اما از آذرماه قیمتها پهنای باند به میزان قابل توجهی افزایش یافته که باعث عدم توسعه و ضرر شرکتهای اینترنتی می شود.
این فعال اینترنتی درباره سرویس های ارزش افزوده اپراتور آسیاتک به قراردادهایی با بانک سامان و تجارت اشاره کرد و گفت: امکان استفاده از موبایل بانکینگ با فناوری ussd برای مشترکان و کاربران آسیاتک فراهم شده است.
علیمحمدی در ادامه درباره کارشکنی های مخابرات به عملکرد در مواجهه با مشترکان شرکتهای pap اشاره کرد و گفت: زمانیکه مشترکان ما به مراکز مخابراتی برای خرید اینترنت پرسرعت تماس می گیرند با پاسخ اپراتورهای مخابرات روبرو می شوند که کاربران را به استفاده از خدمات و اینترنت شرکت مخابرات ایران ترغیب می کند و حتی شماره سفارش آنلاین و غیرحضوری مخابرات به تماس گیرندگان ارائه می شود.
وی گفت: اعتراض شرکتهای pap به عملکرد 118 پس از پیگیری های متعدد دبیرخانه این شرکتها نتیجه داد و این موضوع هم اکنون رفع شده است.
وی همچنین از اقدام اخیر مخابرات خبر داد که بابت تخلیه خطوط از هر مشترک دو هزار تومان دریافت می دارد و گفت: بابت رانژه خطوط نیز مخابرات سه هزار تومان از شرکت ها در یافت می کند .