هجدهمین نمایشگاه الکامپ چهارشنبه به کارش پایان داد و مانند تمام 17 دوره گذشته شاهد انواع نشستها، بازدیدها و وعدهها و البته حاشیههای جالبی همراه بود.
به گزارش ایسنا طی هفته گذشته اخبار متعددی از برگزاری و اتفاقات مختلف هجدهمین نمایشگاه الکامپ منتشر شد اما در این میان شاید حاشیههای این رویداد کمتر مورد توجه قرار گرفته باشند.
هنوز چند ماهی به برگزاری الکامپ مانده بود که دبیر سازمان نظام صنفی رایانهیی کشور با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر صنعت IT برگزاری این نمایشگاه را مصیبتی خوانده بود اما به هر حال با سرمایهگذاری بخشهای مختلف هجدهمین دوره این نمایشگاه هم برگزار شد تا جمعیت علاقهمند به فنآوری نوین اطلاعات بتوانند از آخرین دستاوردهای این حوزه آگاه شده و بتوانند در زمینه برطرف کردن نیازهای خود راهی مفید داشته باشند.
درحالی که بسیاری به دنبال یافتن اینترنت ارزان و یا تخفیفهای اینترنتی راهی این نمایشگاه شده بودند، در ستاد خبری الکامپ هجدهم سرعت اینترنت به شدت پایین بود.
اما از دیگر حاشیههای این نمایشگاه میتوان به غرفههای متعدد رایتل و صفهای مختلفی که جلوی آنها کشیده شده بود اشاره کرد چراکه با وجود سرمای آخرین روزهای پاییز و حتی بارندگیهای فصلی بسیاری از افرادی که پیش ازاین برای دریافت سیمکارتهای نسل سوم ثبت نام کرده بودند در این نمایشگاه در صفهای طولانی میایستادند تا بتوانند سیمکارتهای خود را دریافت کنند و بدین ترتیب شاید اگر بگوییم شلوغترین بخش نمایشگاه مقابل این غرفهها بود، اغراق نباشد.
تبلتهای ایرانی هم از دیگر حاشیههای جالب این نمایشگاه بودند که اتفاقا با استقبال خوب مردم مواجه شدند. البته اینکه این تبلتها تا چه اندازه از تکنولوژی داخل بهره گرفته باشند بحثی است که جای بررسی دارد. اما به هرحال یکی از معدود شرکتهای تولید کننده این تبلتها حتی نامش هم برگرفته از دو برند معروف لپتاپ در دنیا بود که این موضوع در همان ابتدای امر موجب اظهار تعجب و حتی خنده بازدیدکنندگان میشد.
یکی دیگر از حاشیههای الکامپ هجدهم مسابقه و قرعهکشیهای متعددی بود که جوایز چشمگیری هم داشتند و بسیاری را بر سر ذوق میآورد که برای دریافت جوایزی از جمله خودروی سواری، سکه، 80 روز اینترنت پرسرعت رایگان و یا پنج میلیون تومان پول نقد شانس خود را امتحان کرده و در این قرعه کشیها شرکت کنند.
اما در الکامپ هجدهم و تلاشهای متعدد شرکتها برای ایجاد بازار و جلب مشتری،غرفههایی هم بودند که با این که در نمایشگاه حضور داشتند علاقه چندانی به صحبت نشان نمیدانند و حتی این گونه عنوان میکردند که ترجیح میدهند سکوت کنند چرا که کارشان جنبه امنیتی دارد.
همچنین در کنار شرکتهای مختلف فعال در زمینه فنآوری اطلاعات و ارتباطات، هفتهنامهها، مجلات و ویژهنامههای فعال در این بخش هم غرفههای متعددی داشتند و هر روزه چندین نشریه در این زمینه منتشر می شد.
چند غرفه هم در زمینه بازیهای رایانهیی آنلاین وجود داشت که این غرفهها نیز مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار میگرفتند. شرکتهای مختلفی که در زمینه ارسال پیامکهای انبوه فعالیت داشتند هم از دیگر بخشهای جالب توجه این نمایشگاه بودند.
اما یکی از جالبترین موارد این نمایشگاه این بود که با وجود حضور کمرنگ کودکان دراین نمایشگاه تخصصی خیلی از شرکتها اقدام به اهدای بادکنکهایی با آرم خود کرده بودند که اتفاقا در بعضی موارد صف بادکنکها از صف بازدیدکنندگان آن شرکت به مراتب انبوهتر بود.
علاوه بر این در این نمایشگاه از غرفهإهای آموزش زبان و آشپزی گرفته تا شرکتهایی که به ارائه بنهای تخفیف 30 درصدی رستورانها میپرداختند هر یک به نوعی به جذب برخی از مخاطبان این نمایشگاه پرداخته بودند.
همچنین شرکتهایی که در زمینه ارائه ایمیلهای ایرانی فعالیت میکنند هم تلاش داشتند که مخاطبان خاص خود را پیدا کنند و در این میان برخی جوایز از جمله افزایش حافظه از یک به دو گیگابیت از جمله راهکارهای برخی ازاین شرکتها برای جذب مخاطب بود.
اما از دیگر مواردی که میتوان درباره الکامپ هجدهم به آن اشاره کرد، حضور مسوولان مختلف در این رویداد است که در این میان از مسوولان بخش اقتصادی کشور گرفته تا مسوولان بخش فنآوری اطلاعات همه در این نمایشگاه حضور داشتند.
با این وجود جای خالی علی نیکزاد، سرپرست جدید وزارت ارتباطات تا آخرین ساعت در این نمایشگاه پر نشد و سرپرست جدید ترجیح داد به اموری که احتمالا باید مهمتر از این نمایشگاه بوده باشند رسیدگی کند.