اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 18, 2012
22:23 سه شنبه، 28ام آذرماه 1391
کد خبر: 52164

افزایش دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت از طریق موبایل و تبلت

 

طبق گزارشهای آماری در شش ماه گذشته دسترسی کاربران به اینترنت که سیستمهای عامل آنها Andrid و iOS و Mac بوده است افزایش داشته است بدیهی است که این سیستمهای عامل عمدا" در گوشیهای موبایل و تبلتهای مورد استفاده قرار می گیرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از نت بینا، طبق آخرین آمار ارائه شده توسط نرم افزارIWAS (Iran Web Advertising System) در نمایش تبلیغات  بر روی سایتهای پر بیننده کشور و آنالیز این آمار، گزارشها موید آن است که 15% کلیک برروی تبلیغات از طرف کاربرانی صورت گرفته که سیستمهای عامل Andrid و iOS و Mac بوده و مابقی کاربران هنوز از سیستمهای عامل ویندوزی که بیشتردر کامپیوترهای شخصی و لپ تاپها بعنوان سیستم عامل استفاده می شود به اینترنت متصل می شوند.
 
مژگان  خانی مدیر ارشد و توسعه تجاری شرکت نت بینا طی گزارشی تحلیلی اعلام کرد: و با استناد به نرم افزار آماری نمایش تبلیغات این شرکت  استفاده از تبلت و موبایل برای دسترسی کاربران به اینترنت در شش ماه گذشته از 10% به 15% افزایش داشته است .
netbina mojgan kahani report.jpg
نکته قابل تامل در این گزارش این است که شرکتهای تبلیغ کننده که نمایش تبلیغات آنها فایلهای فلش است متاسفانه  کاربران خود را از دست می دهند.
نکته قابل تامل در این گزارش این است که شرکتهای تبلیغ کننده که نمایش تبلیغات آنها فایلهای فلش است متاسفانه  کاربران خود را از دست می دهند.
اگرچه امروزه بسیاری از شرکتها نیز برای رفع این مشکل به جای استفاده از فایل فلش به فایلهای گیف رو آورده اند که به دلیل عدم جذاب این کار هم کافی نیست.
 
از آنجایی که در صنعت تبلیغات از دست دادن حتی یک کاربر جایز نیست و در هزینه تمام شده تاثیر خواهد گذاشت بدیهی است  که باید  کلیه کاربران را بدون در نظر گرفتن سیستم عاملی که استفاده می کنند هدفگیری کرد .
 
بر این اساس آژانس تبلیغات اینترنتی نت بینا به کلیه شرکتهایی که از روشهای اینترنتی کالاها و خدمات خود را تبلیغ می کنند  توصیه می کند از نرم افزار تخصصی استفاده کرده که بتواند کلیه کاربران را هدفگیری و برای آنهایی که از سیستمهای عامل ویندوزی استفاده می کنند بنر فلش و برای مابقی بنر گیف نمایش داده شود.
 
براساس این گزارش، نرم افزار IWAS (نرم افزار تخصصی نت یینا ) بصورت اتوماتیک سیستم عامل کاربر را تشخیص داده و بر آن اساس تبلیغ  را به کاربر نمایش می دهد و از این طریق کلیه کاربران را بدون در نظر گرفتن سیستم عاملی که برای اتصال به اینترنت استفاده کرده اند هدفگیریی می کند.
 
در پایان قابل ذکر است که راه حل منطقی نمایش تبلیغ با کیفیت بهتر استفاده از فایلهای  HTML5 است که به زودی از دست تبلیغات را برای مشتریان خود در سایتهایی ایرانی اجرایی خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.