
گروه خودروسازی Volvo که بزرگترین تولیدکننده اتومبیل در کشور سوئد محسوب میشود، فناوری Connected Vehicle Cloud شرکت سوئدی اریکسون را به کار خواهد گرفت تا در نسل جدید اتومبیلهای خود به رانندگان، سرنشینان و اتومبیل امکان دهد به سرویسهای مبتنی بر فضای پردازش ابری متصل شوند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس این سرویس رانندگان و مسافرها میتوانند به ابزارهای مجازی برای کسب اطلاعات، پیدا کردن مسیر و همچنین سرگرمی متصل شوند و آنها را روی نمایشگر خودرو در اختیار بگیرند. علاوه بر این اتومبیلهای جدید شرکت Volvo میتوانند این پلتفورم مجازی را در اختیار دیگر کاربران بگذارند تا به صورت همزمان بازیها با دیگر افراد انجام شود.
شرکت Volvo در این طرح با چندین مرکز مخابراتی و ارایهکننده خدمات پردازش ابری قرارداد همکاری منعقد کرده است تا این اکوسیستم را تکمیل کند که از جمله این مراکز میتوان به شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی رادیویی، مراکز راهداری، مراکز دولتی کنترل شهری، مراکز عوارض جادهای و … اشاره کرد.
"لِکس کرسمِیکر"(Lex Kerssemakers) مدیر مرکز تعیین استراتژیها و مدیر خط تولید Volvo در این خصوص گفت: «ما به وضوح میبینیم که خودروها در آینده نزدیک مانند تمامی دستگاههای الکترونیکی و دیجیتالی که کاربران در طول روز در منزل یا محل کار با آنها سروکار دارند، عمل میکنند. این مسئله به صورت استراتژیک برای ما اهمیت فراوان دارد و بخشی از سرمایهگذاریهای آتی Volvo محسوب میشود تا بتواند موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان حفظ کند».