رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران استفاده از کارتهای اعتباری تلفن ثابت را جایگزینی مطمئن و به صرفه برای تلفن ثابت در منازل عنوان کرد و گفت: با استفاده از این کارتها و نیز کارتهای تلفن همگانی، نرخ مکالمات تلفنی خانواده ها تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.
رامین آرام در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت فعلی استفاده از تلفن های همگانی و نیز کارتهای اعتباری تلفنی برای برقراری ارتباط از سوی مردم اظهار داشت: تلفن همگانی ارزان ترین نوع ارتباط را برای مردم فراهم می کند و ایران نیز به لحاظ ضریب نفوذ این خدمت، از جمله بالاترین کشورهای دنیا است.
وی ضریب نفوذ تلفن همگانی در ایران را 3.4 درصد عنوان کرد و گفت: به ازای هر یکهزار نفر در کشور 3.4 درصد تلفن همگانی وجود دارد و میزان تقاضا به نحوی است که اگرچه در فواصل بسیار نزدیک این دستگاهها نصب شده اند و در کمتر از یک دقیقه پیاده روی می توان به آنها دسترسی داشت اما براساس برآوردها از هر 4 کیوسک تنها یک کیوسک تلفن مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه تلفن ثابت و همراه نیاز به سرویس های تلفن همگانی را کاهش داده است، ادامه داد: بالغ بر 350 هزار مخاطب در سطح شهر تهران روزانه از این دستگاههای تلفن استفاده می کنند.
مهندس آرام با تاکید براینکه استفاده از باجه های تلفنی و کارتهای اعتباری تلفنی روشی ارزان قیمت برای برقراری ارتباط و مدیریت ساده و کنترل هزینه های خانواده ها است، ادامه داد: کارتهای تلفن باجه های همگانی و کارتهای اعتباری هوشمند به ترتیب 2 هزار و 1800 تومان قیمت دارد که این کارتهای اعتباری را می توان در منازل و باجه های تلفن همگانی نیز استفاده کرد.
وی با بیان اینکه نرخ مکالمات در کیوسکهای تلفن و یا با کارتهای اعتباری هوشمند در ایران 117 ثانیه و در دنیا 103 ثانیه است خاطرنشان کرد: با استفاده از هر کارت تلفن حدود 30 تا 45 مکالمه 117 ثانیه ای می توان داشت و از این حیث، استفاده از این کارتها تا 20 درصد کاهش هزینه را برای خانواده ها به همراه خواهد داشت و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.
به گفته رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با کارتهای تلفنی نرخ مکالمات در داخل استان به ازای هر پالس تلفن ثابت (134 ثانیه) حدود 61 و به ازای هر پالس تلفن همراه 53 ریال براساس مسافت منطقه است.
آرام با بیان اینکه امکان پیگیری مزاحمتهای تلفنی از باجه های عمومی و تلفن های همگانی ممکن است، اضافه کرد: مزاحمتهای تلفنی تحت هر شرایطی قابل پیگیری است و مشترکان مخابرات در صورت بروز این قبیل مسائل، از طریق تماس با شماره 190 اقدام کنند.
وی در مورد تلفن های همگانی مالتی مدیا نیز که هم اکنون در برخی اماکن نصب شده است به مهر گفت: این دستگاهها در اماکن عمومی و دانشگاهها و بر حسب نیاز نصب شده که نزدیک به یکهزار مورد در سطح شهر تهران است اما برآوردها نشان می دهد که این نوع دستگاههای تلفن همگانی حتی در کشورهای اروپایی نیز تجربه موفقی نبوده است.
رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه میزان خرابی تلفن های همگانی حدود 2 درصد به ازای هر 100 دستگاه است بیشترین حجم ضرر و زیان و خرابی این دستگاهها را مربوط به بعد از بازیهای فوتبال عنوان کرد و در عین حال تاکید کرد: مشترکان برای خرید کارت های اعتباری و تلفنی می توانند به امور مشترکان مراکز مخابراتی، باجه های سطح شهر و نیز سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه کنند.