اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 31, 2012
21:01 دوشنبه، 11ام دیماه 1391
کد خبر: 52436

رگولاتوری: اپراتور در فرستادن پیامک های تبلیغاتی اجازه بگیرد

 

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پیامک های انبوه تبلیغاتی گفت : به اپراتور اعلام کردیم که اصل را بر نفرستادن پیامکهای تبلیغاتی بگذارد و از مشترکان درباره فرستادن پیامک های تبلیغاتی اجازه بگیرد.
 
آقای رضوانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: اپراتور در یک مرحله موظف شد، نظر مشترک را برای دریافت این نوع پیامک ها جویا شود.
 
وی با بیان اینکه اپراتور در آن مرحله این کار را انجام داد، گفت: اپراتور مدارک و مستندات خود را نیز برای ما فرستاد که 10 درصد از مشترکان برای دریافت پیامک های تبلیغاتی اعلام رضایت کردند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مشترکان پاسخ نداده باشند، گفت: با توجه به وجود شکایت هایی در این زمینه، جلساتی با اپراتور داشتیم و پذیرفت مجددا درباره ارسال پیامک های تبلیغاتی از مشترکان اجازه بگیرد، اما هنوز اقدام عملی نکرده است و ما پیگیر هستیم.
آقای رضوانی درباره اینکه اگر مشترک پیامک های تبلیغاتی را کنسل کند آیا پیامکهای خدماتی نیز قطع می شود، گفت: پیامکهای خدماتی به صورت جداگانه ارسال می شود و برای مشترکان خاص است از جمله بانک ها و موسسات که برای مشتریان خود ارسال می کنند و اختلالی در آنها ایجاد نمی شود.
وی افزود: اگر مشترک پیامک های تبلیغاتی را کنسل کند، پیامک های خدماتی قطع نمی شود.
رضوانی گفت: از نظر فنی، پیامک های خدماتی مشکلی ندارد، چرا که از طریق سرورهای خاص برای مشترکان خاص ارسال می شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اینکه چه زمانی داستان پیامک های انبوه تبلیغاتی به اتمام می رسد، افزود: اپراتور ساز و کاری را فراهم خواهد کرد که خواسته ما مبنی بر اجازه از مشترک برای ارسال پیامک محقق شود.
رضوانی گفت: اصل بر نفرستادن پیامک است، مگر اینکه مشترک تقاضا کند و اپراتور فقط یک بار از مشترک اجازه می گیرد.
وی در خصوص اینکه اگر کسی پیامک های تبلیغاتی را نخواهد، اما برایش ارسال شود نیز گفت: اپراتورها باید در سرویس های خدمات ارزش افزوده، امکان لغو را برای مشترکان ساده کنند که یکی از خواسته های ما از  اپراتور همین است.
رضوانی با اشاره به اینکه برخی مواقع مشترکان برای لغو پیامک های انبوه سرگردان می شوند، افزود: اپراتور قول داده است که این کار را در اسرع وقت حل کند.
وی با بیان اینکه اپراتور اعلام می کند که در کلیت موضوع مشکلی نیست، گفت: شکایات حاکی از وجود مشکل است و ما پیگیر رفع آن هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.