تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 7, 2013
10:23 دوشنبه، 18ام دیماه 1391
کد خبر: 52575

پیش‌بینی فورستر: «تجربه مشتری» در سال ۲۰۱۳ اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد

 

شرکت پژوهشی فورس‌تر پیش بینی کرده است شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری در سال ۲۰۱۳ ارزش و اهمیت بیشتری برای موضوع «تجربه مشتری» قائل خواهند شد. 
 
به گزارش وب سایت cmswire، شرکت فورستر در مطالعه جدید خود گفته است موضوع تجربه مشتری در سال ۲۰۱۲ اهمیت بیشتری به خود گرفت و موج بزرگی از فعالیت‌های مرتبط به تجربه مشتریان در میان کسب و کار‌ها و شرکت‌های تجاری شکل گرفته است. این شرکت پیش‌بینی کرده است این موج در سال ۲۰۱۳ نیز به حرکت خود ادامه خواهد داد و ارزش و اهمیت بیشتری به مقوله تجربه مشتری خواهد بخشید. 
شرکت فورستر در گزارش خود به نتایج یکی از مطالعات‌ ای بی ‌ام استناد کرده است که در آن دیدگاه بیش از ۱۷۰۰ مدیر عامل در زمینه تجربه مشتری بررسی شده است. بر اساس این مطالعه، ۶۶ درصد از این مدیران عامل گفته‌اند تجربه مشتری منبع مهمی است که از ارزش اقتصادی پایداری برخوردار است. ۷۳ درصد از مدیران عامل نیز گفته‌اند سرمایه گذاری‌های سنگینی را در زمینه بررسی دیدگاه‌ها و بینش‌های مشتریان خود انجام داده‌اند. 
شرکت فورستر در گزارش خود به افزایش پوشش رسانه‌ای از تجربه مشتریان از محصولات شرکت‌های مختلف نیز اشاره کرده و آن را دلیلی بر افزایش اهمیت تجربه و بینش مشتری در بین شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری دانسته است. استدلال دیگر فورستر این است که در سال گذشته نشست‌های تخصصی بیشتری در این زمینه انجام شده و شرکت‌های پیشرو در دنیای آی تی مثل اوراکل و لیتهیوم راهکارهای بیشتری برای مدیریت تجربه مشتریان عرضه کرده‌اند. 
البته در گزارش فورستر بدین نکته نیز اشاره شده که بسیاری از شرکت‌ها هنوز تجربه مشتری را چندان جدی نگرفته‌اند و اهمیت زیادی برای آن قائل نیستند. فورستر با استناد به این یافته پیش‌بینی کرده است که در سال میلادی پیش رو فقط تعداد کمی از شرکت‌ها که سرمایه گذاری‌های سنگینی را در زمینه شناخت و مدیریت تجربه مشتریان خود انجام می‌دهند، خواهند توانست به مزایای رقابتی ویژه‌ای در این زمینه دست یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.