رایتل با راه اندازی سامانه مدیریت حساب مشترکان عملا توانست حضور آنلاین خود در بازار رقابتی تلفن همراه را ثبت کند.
به گزارش، عصر ارتباط، رایتل با عرضه سیمکارتهای خود در 16 استان امکان دسترسی مشترکانش به مدیریت حساب را نیز فراهم کرد، بهطوریکه مشترکان با ورود به بخش مدیریت حساب میتوانند بسیاری از امور مربوط به خط خود را مانند آگاهی از درستی مشخصات فردی ارائهشده به رایتل در هنگام ثبتنام، جزئیات خط یا خطوط خریداری شده، شرح طرحها و بستههای پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورتحساب و … را بدون نیاز به تماس با مرکز خدمات مشتریان رایتل، شخصا انجام دهند.
در منوی سامانه مدیریت حساب این اپراتور، تمامی سیمکارتهای رایتل یک مشترک به همراه جزئیات مربوط به وضعیت، نوع، تاریخ فعالسازی و بقیه جزئیات آن بهنمایش گذاشته میشوند و وضعیت فعال یا غیرفعال بودن سیمکارت، نوع سیمکارت، دائمی، اعتباری یا دیتا بودن آن و تاریخ فعال شدن سیمکارت مورد نظر و نوع تعرفه جاری درج شده است.
درحالیکه یکی از معضلات مشترکان تلفن همراه کشور، رسیدن قبوض سیمکارتهای دائمی آنها به موقع و پرداخت آن است، در این سامانه منوی سطح اعتبار نیز نمایش داده میشود، بهطوریکه سقف اعتبار کارکرد دورهای مشترکان دائمی مشخص شده است و مبلغ مصرفشده تاکنون و باقیمانده مبلغ قابل استفاده تا پایان دوره نیز برای مشترکان محاسبه میشود.
در این سامانه درصورتیکه سیمکارت انتخابی مشترک دائمی باشد، امکان خرید بستههای مصرفی را نیز خواهد داشت و درصورتیکه چند بسته مصرفی را همزمان خریداری کند، زمان فعالسازی آن از زمان خرید خواهد بود و مهلت استفاده از تمامی بستهها از زمان خرید آن محاسبه خواهد شد.
توزیع کارت شارژهای این اپراتور، یکی از معضلاتی است که مشترکان اعتباری و دیتای رایتل با آن در بازار مواجهاند و این اپراتور بارها خرید اینترنتی را به آنها پیشنهاد داده است.
بر همین اساس، در این سامانه درصورتیکه سیمکارت انتخابی دیتا باشد، میتوان بستههای مصرفی یا حجم افزایشی مورد نظر خود را خریداری کرد و در جدول بستههای خریداریشده، بستههایی که تاکنون خریداری شدهاند، نمایش داده میشود و در این جدول میتوان مهلت زمان استفاده از بستههای خود را نیز مشاهده کرد و امکان خرید مجدد این بستهها از طرق همین سامانه نیز وجود دارد.
محمد فرجود، مدیر ارشد بازاریابی رایتل درباره سامانه مدیریت حساب مشترکان این اپراتور گفت: «در این سیستم سعی بر این بوده تا ارائه خدمات مورد نیاز مشترکان رایتل از طریق مراجعه حضوری نباشد و نیازهای آنها را از طریق اینترنت فراهم کنیم.»
به گفته او، درحال حاضر خدماتی همچون مشاهده صورتحساب، امکان پرداخت میاندوره و پایان دوره قبوض سیمکارتهای دائمی، اطلاع از پرداختهای قبلی یا بهعبارتی تاریخچه پرداختها، امکان شارژ سیمکارتهای اعتباری و دیتا، خرید بستههای مصرفی، اعلام مشکلات مشترکان و پیگیری آن از طریق این سامانه فراهم شده است.
فرجود افزود: «مشترکان میتوانند با ورود به سامانه مدیریت حساب مشترکان، با وارد کردن شماره سیمکارت و رمز عبور خود، طرحهای تعرفهای فعال روی سیمکارتهای خود را مشاهده کنند و درصورتیکه قصد فعالسازی یا غیرفعال کردن آنها را دارند، روی این سامانه نسبت به انجام آن اقدام کنند.»
به گفته مدیر ارشد بازاریابی رایتل، مشترکان با ورود به این سامانه، امکان مدیریت حساب همه سیمکارتهای رایتل خود را فارغ از تعداد آنها دارند؛ چراکه مدل سیستمی آن بر اساس اصالت سیستمی مشتری تعریف شده است.
او افزود: «در این سامانه، محوریت اصلی بر اساس محوریت اطلاعات مشترکان است و همه سیمکارتها و خدماتی که از رایتل دریافت میکند، با نام مشترک متصل است و به همین دلیل میتوانند اطلاعات پایه آنها را در این سامانه بهصورت یکجا مشاهده کنند.»
فرجود گفت: «اصولا مشترکان دوست دارند اطلاعات مورد نیاز خود را بهصورت یکجا مشاهده کنند و بر همین اساس هم میتوانند با یک شماره مشتری وارد سیستم شوند و اطلاعات پایه سیمکارتهای خود را رویت کنند.»
او درباره ماهیت داخلی یا خارجیبودن این سامانه توضیح داد که سیستمها و تجهیزات بهکار گرفتهشده در شبکه رایتل بهصورت بسته خریداری شده و زیرساخت آنها بهصورت کامل است.
بر همین اساس، سامانه مدیریت حساب بهکار گرفته شده در این اپراتور از مجموعه سیستمهای خریداری شده است، اما استفاده عملی، بومیسازی، مدیریت اطلاعات و امنیت آن از طریق اپراتور داخلی انجام میشود.