اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 8, 2013
18:59 سه شنبه، 19ام دیماه 1391
کد خبر: 52632

گوگل با تغییر نحوه مدیریت حقوق انحصاری و ضروری استانداردهای خود موافقت کرد

 

گوگل با تغییر دادن برخی از اقدامات تجاری خود جهت حل مسایل کمسیون تجارت فدرال درمورد چگونگی مدیریت حقوق انحصاری و ضروری استاندارد و همچنین نفوذ آن در بازار برای تبلیغات جستجوی آنلاین موافقت کرد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، تحت توافق صورت گرفته با کمسیون تجارت فدرال (FTC)، گوگل تعهدات پیشین خود را جهت امکان پذیر کردن دسترسی رقبا تحت شرایط منصفانه، معقول و غیر تبعیض آمیز به حقوق انحصاری ضروری استانداردها را برآورده خواهد کرد.
بیشتر این موارد به عنوان بخشی از معامله موتورولا موبیلیتی و مشکلات ایجاد شده پیش از مالکیت گوگل حاصل شده اند.
به عنوان بخشی از این توافق گوگل با یک دستور رضایت موافقت کرده است که این شرکت را از پیگیری احکام علیه یک صاحب امتیاز چه در دادگاه فدرال و چه در ITC جهت توقف استفاده از هر حق انحصاری ضروری استاندارد که شرکت پیش از این تحت شرایط FRAND نسبت به مجوز متعهد شده است منع می کند.
در نامه تعهد جداگانه به این کمسیون، گوگل با دادن انعطاف پذیری بیشتر به تبلیغ کنندگان آنلاین جهت مدیریت همزمان رقابت های تبلیغاتی در پایگاه AdWords گوگل و در پایگاه های تبلیغی رقیبان؛ و خودداری از دستبرد به محتوای آنلاین از وب سایت های در اصطلاح “عمودی” که بر دسته های خاصی مانند خرید یا سفر برای استفاده در بخش پیشنهادات خود متمرکز می شوند، موافقت خود را اعلام کرد.
به گفته Jon Leibowitz رئیس FTC ” تغییراتی که گوگل با اعمال آنها موافقت کرده است تضمین خواهد کرد که مشتریان به کسب مزایای رقابت در فضای بازار آنلاین و بازار دستگاه های بی سیم مبتکرانه ای که از استفاده از آنها لذت می برند ادامه خواهند داد.”
FTC همچنین درمورد ادعاهایی مبنی براینکه گوگل نتایج جستجوی خود را به طور تبعیض آمیزی برای زیان رساندن به برخی از وب سایت های خاص نشان داده است و اینکه گوگل برای انتشار جستجوی گوگل در فضای دسکتاپ و موبایل وارد توافق نامه های انحصاری غیر رقابتی شده است بررسی هایی را انجام داده است. این آژانس تصمیم دارد اقدامی را در ارتباط با این ادعاها اتخاذ نکند.
براساس گفته های Bet Wilkinson مشاور خارجی کمیسیون، بدون شک گوگل اقدامات سلطه جویانه ای را برای بدست آوردن امتیازاتی نسبت به جستجوگرهای رقیب خود انجام داده است. شواهد نشان نمی دهند که اقدامات گوگل در این حوزه در نقض قوانین ایالات متحده رقابت ها را فرونشانده باشد.
FTC شرحی از بسته توافقی رضایت را به صورت خلاصه در دفتر ثبت فدرال منتشر خواهد کرد. این توافق نامه مشروط بر اظهارنظر عمومی به مدت ۳۰ روز خواهد بود که از روز ۴ ژانویه آغاز و تا ۴ فوریه ۲۰۱۳ ادامه خواهد داشت و پس از آن کمیسیون درمورد نهایی کردن دستور رضایت پیشنهادی تصمیم گیری خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.