سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 22, 2013
8:31 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52885

آی بی ‌ام راهکارهای جدیدی را در حوزه خرده فروشی و بازاریابی معرفی کرد

 

شرکت آی بی‌ ام در کنفرانس سالانه فدراسیون ملی خرده فروشی (NRF) که در نیویورک آمریکا برگزار شده است، از راهکارهای نرم افزاری جدیدی در زمینه خرده فروشی و بازاریابی رونمایی کرده است.  
 
به گزارش وب سایت enterpriseappstoday، شرکت آی بی ‌ام در این کنفرانس محصولات جدیدی را از مجموعه «تجارت هوشمند» خود معرفی کرده است که بیشتر مناسب خرده فروشان و بازاریان است. راهکار آی بی ‌ام در حوزه خرده فروشی نرم افزاری به نام TCxGravity است که به مصرف کنندگان و خریداران اجازه می‌دهد با استفاده از تمام کانال‌ها و شیوه‌های موجود اقدام به خرید کنند. این شیوه که به خرده فروشی چندکاناله معروف است به خریداران اجازه می‌دهد خرید خود را از کانال‌هایی مثل خرید حضوری، خرید اینترنتی، خرید از طریق ابزارهای همراه و غیره انجام دهند. 
این نرم افزار به گردانندگان خرده فروشی‌ها نیز اجازه می‌دهد تا با بررسی سوابق مشتریان خود آن‌ها را در هنگام خرید یاری کنند و گزینه‌های مختلفی را در دسترس آن‌ها قرار دهند. شرکت آی بی ‌ام این نرم افزار را با همکاری شرکت توشیبا طراحی کرده است. آی بی ‌ام در این کنفرانس راهکارهای جدیدی نیز در حوزه بازاریابی عرضه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نرم افزار «تبادل داده‌های دیجیتالی» اشاره کرد. این نرم افزار در واقع اطلاعات رفتاری مختلف مشتریان را گردآوری و با فروشندگان به اشتراک می‌گذارد. 
کرگ ‌هایمان، مدیر واحد راهکارهای ویژه صنایع در آی بی ‌ام علت تمرکز بر این راهکار‌ها را تغییر عادت‌های خریداران و مشتریان اعلام کرده است. وی گفته است: تجربه مشتریان از فناوری‌های دیجیتال عادت‌های خرید در داخل و خارج از فروشگاه‌ها را تغییر داده است و در این میان برد با کسانی است که در تمامی خدمات خود، از خدمات پیش از فروش خود گرفته تا خدمات پس از فروش، از راهکارهای خرده فروشی چندکاناله استفاده می‌کنند. 
شرکت آی بی‌ ام نیز در پیمایشی که بر روی ۲۶ هزار خریدار در ۱۴ کشور جهان انجام داده، دریافته اینترنت تاثیرات عمیقی بر رفتار مشتریان و مصرف کنندگان داشته است. این مطالعه نشان داد خریداران در کشورهای مختلف آمادگی و قابلیت زیادی برای خریدهای آنلاین و سایر شیوه‌های خرید دارند. یکی از یافته‌های جالب این مطالعه این است که ۸۹ درصد از پاسخگویان گفته‌اند حاضرند به طور متوسط ۲۰ دقیقه از وقتشان را صرف ایجاد پروفایلی کنند که دربردارنده اطلاعاتی درباره سوابق آن‌ها در امر خرید و مصرف باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.