اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 17, 2013
1:55 یکشنبه، 29ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53369

الزام حل مشکلات زیر ساختی VAS توسط وزارت ارتباطات

 

در بسیاری از کشورها افراد با دراختیار داشتن پهنای باند مناسب می ‌توانند از بسیاری از خدمات ارزش افزوده بهره مند شوند، گفت: البته هنوز درایران به این جایگاه در این حوزه دست نیافته ایم.
 
ارایه سرویس‌های خدمات ارزش افزوده با پایداری، کیفیت و تضمین مناسب باید در دستور کار قرار گیرد و بر همین اساس لازم است که اپراتور ها و وزارت ارتباطات مشکلات زیر ساختی در این زمینه را حل کنند.
امیرمسعود عطایی، مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در شرایط حاضر خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در حوزه فناوری های همراه در تمام جهان حرف نخست را می‌زند، اظهار داشت: در فضای تجارت نوین که تجارت الکترونیک در زیر مجموعه آن قرار گرفته؛ می‌توان گفت که تجارت با موبایل بخش جدید و موثری از این حوزه است.
وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها افراد با دراختیار داشتن پهنای باند مناسب می ‌توانند از بسیاری از خدمات ارزش افزوده بهره مند شوند، گفت: البته هنوز درایران به این جایگاه در این حوزه دست نیافته ایم.
وی با اشاره به اینکه نتیجه برگزاری همایش های خدمات ارزش افزوده تلفن همراه توسط دانشگاه شریف به عنوان زیرساختی برای کنگره موبایل در دو سال گذشته قابل قبول بود، گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم که این کنگره به نتایج قابل قبولی دست یافته که شورای عالی فضای مجازی، رگولاتوری، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت های خصوصی فعال در این حوزه و سایر فعالان صنعت موبایل یه یک همگرایی رسیده باشند.
عطایی معتقد است که خروجی کنگره باید منجر به اخذ یک سیاست مناسب و چشم اندازی کاربردی برای حاکمیت در حوزه خدمات ارزش افزوده شود.
وی با بیان اینکه دراین راستا هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ حاکمیتی باید اقدامات گسترده ای صورت گیرد، ادامه داد: با پهنای باند فعلی ارایه سرویس‌های متنوع ارزش افزوده در بستر تلفن همراه به راحتی امکان پذیر نیست.
به گفته وی بر همین اساس لازم است تمامی مسوولان و دست اندرکاران نظام در حوزه خدمات ارزش افزوده اقدامات جدی در دستور کار خود قراردهند.
عطایی با تاکید براینکه باید در این راستا یک نقشه راه تدوین شود، افزود: لازم است تا یکسری راهکارهای اجرایی درحوزه ‌های قانونی، ارتباطی، حقوقی، و سایر حوزه‌های دیگر برای توسعه خدمات ارزش افزوده دردستورکار قرار گیرد.
مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت ICT با اشاره به اینکه این موضوع باید از ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گیرد، افزود: بر همین اساس پرداختن به این موضوع از دیدگاه های مختلف ضروری به نظر می‌آید.
وی با بیان اینکه باید ارایه سرویس های پایدار، باکیفیت و مناسب به کاربران در دستور کار قرار گیرد، افزود: بر همین اساس لازم است که اپراتورها و وزارت ارتباطات مشکلات زیر ساختی در این زمینه را برطرف کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.