اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

March 15, 2013
19:42 جمعه، 25ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53919

دبیرشورای عالی فضای مجازی: بخش پیوست فرهنگی در زمان صدور پروانه رایتل کلا مورد غفلت قرار گرفته

 

بحث درباره اپراتور سوم تلفن همراه و مشکلات آن بحث تازه‌ای نیست و شاید طی هفته‌های گذشته مباحث مرتبط با سیم‌کارت‌های این اپراتور از سوی نمایندگان مجلس یا بخش‌های دیگر مورد انتقاد قرار گرفت.
 
به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی هفته‌های گذشته مسوولان مرتبط با بخش ارتباطات در کشور درباره سیم‌کارتهای رایتل با امکان مکالمه تصویری مورد سوال قرار گرفتند تا شاید بدین واسطه بخشی از مشکلات این اپراتور برطرف شود.
 
هفته گذشته نیز شورای عالی فضای مجازی این‌گونه اعلام کرد که در صحبت‌هایی که به مناسبت اولین سالگرد تاسیس این شورا با برخی از آیات عظام در قم انجام شده موضوع اپراتور سوم نیز مورد توجه قرار گرفته است، اما حال پس از گذشت یک هفته از این‌ گفت‌وگوها مهدی اخوان‌ بهابادی در ارتباط با مذاکرات صورت گرفته اظهار کرد: در واقع تفاوت دیدگاهی بین دیدگاه شخصی حقیر و آیات اعظام وجود ندارد و ما در مذاکرات دغدغه‌های آقایان را درک کرده و برای آنها احترام قائلیم و خود را موظف به پیگیری تمامی دغدغه‌های آنها می‌دانیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در عین حال یاد‌آور شد: در این زمینه با مسوولان اپراتور سوم نیز چندین جلسه داشته‌ایم و از آنها خواسته شده درباره‌ی این دغدغه‌ها چاره‌اندیشی کنند و حال باید صبر کرد تا نتیجه‌ی نهایی مشخص شود.
 
اما رییس مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش‌بینی او از آینده این اپراتور و احتمال حل مشکلات آن اظهار کرد: برداشت ما این است که در زمان صدور پروانه اپراتور سوم دقت لازم صورت نگرفته و قطعا یکی از مواردی که لازم بوده در این بخش مورد توجه جدی قرار بگیرد بخش پیوست‌های فرهنگی است که کلا راجع به این موضوع غفلت شده است.
 
اخوان بهابادی ادامه داد: اکنون بسیاری از مشکلات امروز این اپراتور به دلیل عدم دقت در صدور پروانه است که بالاخره این اتفاق رخ داده اما با این حال هنوز دیر نشده و می‌توان برای این موضوع راهکاری پیدا کرد و به همین دلیل ما در حال مذاکره هستیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که آیا ممکن است به واسطه‌ی مشکلات به وجود آمده اپراتور سوم مجبور به حذف مکالمات تصویری خود شود، خاطر نشان کرد:‌ اگر رایتل بتواند راه‌حلی برای دغدغه‌های فرهنگی مطرح‌ شده پیدا کند نیازی به قطع خدمات نخواهد بود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فرهنگ‌سازی جزو وظایف اپراتور‌های ارتباطاتی محسوب می‌شود، توضیح داد: بله قطعا این موضوع وظیفه‌ی اپراتور است چرا که ما ملاحظات حاکمیتی را اعلام می‌کنیم و اپراتورها باید راهکاری برای آنها پیدا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.