امنیت

سخت‌افزار

March 16, 2013
10:13 شنبه، 26ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53933

جابه‌جایی درصدر جدول فروش نمایشگر

 

دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی سال‌هاست که در زمینه‌های مختلف رقیب یکدیگر هستند. با این حال اما وقتی صحبت نمایشگرها به میان بیاید، اوضاع کمی جدی‌تر می‌شود. در واقع این دو شرکت بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های LCD در جهان به حساب می‌آیند و به این دلیل رقابت آنها در این زمینه شکل جدی‌تری دارد. هر چند در چند سال اخیر بخش تولید نمایشگر سامسونگ با فاصله‌ای کم در جایگاه بیشتری نسبت به ال جی قرار داشته است، اما گویا حالا ال جی این شرایط را تغییر داده است.
 
 
آخرین و جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Display Search دراین زمینه نشان می‌دهد که بخش نمایشگر شرکت ال‌‌جی یا LG Display بعد از هفت سال توانسته از نظر حجم تولید بر رقیب قدیمی خودش یعنی سامسونگ غلبه کند و به بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل نمایشگر در دنیا تبدیل شود. تا قبل از این شرکت سامسونگ هر سال به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های LCD در دنیا معرفی می‌شد، اما بخش تولید نمایشگر ال‌جی حالا توانسته در فصل آخر سال 2012 این جایگاه را از آن خودش کند.این گزارش نشان می‌دهد که در فصل چهارم و آخر سال 2012 شرکت ال ‌جی توانست 28 درصد از بازار LCD را تحت کنترل خودش قرار دهد و این در حالی است که سهم سامسونگ از این بازار بزرگ در همین زمان 1/25 درصد بوده است. کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که مهم‌ترین دلیل این پیشرفت ال‌جی امضای قرارداد و توافقنامه‌ها با شرکای تجاری بزرگی مانند سونی و پاناسونیک بوده است. با این حال عده‌ای هم فکر می‌کنند که مهم‌تر از دو شرکت سونی و پاناسونیک، تامین پنل‌های LCD مورد نیاز تبلت محبوب و پرطرفدار آی‌پد اپل است که تا قبل از این توسط شرکت سامسونگ تامین می‌‌شد و حالا بعد از اختلافات مختلف بین سامسونگ و اپل، شرکت ال‌جی توانسته از این موقعیت استفاده کرده و به شریک تجاری بزرگ اپل تبدیل شود.
جالب است بدانید که گزارش DisplaySearch نشان می‌دهد سامسونگ در سال‌های اخیر روی تولید نمایشگرهای OLED رده بالا تمرکز کرده، اما در این بخش هم ال‌جی رهبر بازار است و بیشترین سهم را در اختیار دارد. از طرفی تحلیلگران می‌گویند سامسونگ نمی‌تواند تولید خود را گسترش دهد، چون بیشتر حجم تولیدات این شرکت در محصولات خودش مانند مانیتور، موبایل هوشمند و تلویزیون به کار می‌روند و شرکت‌های دیگر در مدت اخیر تمایل زیادی نسبت به خرید پنل‌های سامسونگ نشان نداده‌اند.این در حالی است که شرکت ال‌جی گزارش کرده است که در حال گسترش بازار خود و کسب سهم بازار بیشتر در پنل‌های رده بالا است و تولید پنل‌های مورد نیاز تلویزیون‌های پیشرفته و رده بالا و البته موبایل‌های هوشمند را افزایش خواهد داد. این شرکت آی‌فون‌های اپل و گوشی موبایل One شرکت HTC را به عنوان برخی از مشتریان پنل‌های خود معرفی کرده است.
به طور کلی اما گزارش‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد هر دو شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال جی قصد دارند تا تولید انبوه پنل‌های OLED مورد نیاز تلویزیون‌ها را در سال‌های آینده افزایش دهند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.