اپراتورها

تلفن همراه

March 16, 2013
23:32 شنبه، 26ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53948

مخابرات: ۱۳درصد مشترکان پیامک تبلیغاتی نمی‌خواهند

 

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پی انتشار اخباری مبنی بر قطع پیامک‌های انبوه خاطرنشان کرد: ارسال پیامک‌ها به هیچ عنوان متوقف نشده و تنها در شیوه انجام این کار تغییراتی صورت گرفته است.
 
داود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ در گذشته پیامک‌های انبوه از طریق شرکت ارتباطات سیار و یا برخی شرکت‌های CP که طرف قرارداد مخابرات هستند ارسال می‌شد اما از این پس قرار بر آن است که شرکت‌های CP مطابق گذشته کار خود را انجام داده و پس از جذب و آماده‌سازی پیامک‌ها برای ارسال آن‌ها را به شرکت ارتباطات سیار بفرستند تا دیگر شاهد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای شماره‌هایی که اعلام کرده‌اند علاقه‌ای به دریافت این پیامک ها ندارند، نباشیم.
 
وی با تاکید بر این‌که در شیوه جدید تغییری از نظر هزینه‌ها ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: تنها تفاوتی که میان این دو شیوه وجود دارد آن است که از این پس مشترکان به جای آن که از چند مرجع پیامک تبلیغی دریافت کنند تنها از یک منبع پیامک می‌گیرند.
 
زارعیان درباره دلیل چنین اقدامی توضیح داد: بسیاری از مشترکان خواسته بودند که پیامک‌های تبلیغاتی برای آن‌ها ارسال نشود اما با این وجود گاه این اتفاق رخ می‌داد و موجب نارضایتی برخی از مشترکان شده بود.
 
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که این عده چند درصد مشترکان را تشکیل می‌دادند که اکنون برای آن‌ها چنین تصمیمی گرفته شده اظهار کرد: اکنون حدود 13 درصد مشترکان اعلام کرده‌اند که علاقه‌ای به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارند.
 
وی همچنین یادآور شد: در این زمینه پیش از این نظرسنجی صورت گرفته بود تا براساس آن هر یک از کاربران که علاقه‌ای به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند این موضوع را اطلاع دهند اکنون هم شماره تماس 09990 آماده پذیرش دیدگاه کاربران مبنی بر این موضوع است.
 
زارعیان بار دیگر خاطرنشان کرد: در نهایت هیچ محدودیتی در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ایجاد نشده و تنها کمی شیوه این کار تغییر کرده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا در این زمینه اطلاع رسانی صورت نگرفته است، اظهار کرد: از آنجا که این موضوع برای مشترکان محدودیتی ایجاد نمی‌کند لزومی به اطلاع رسانی نبود. چرا که اکنون تنها روش کار تغییر کرده و به جای آن‌که سه شرکت CP به همراه شرکت ارتباطات سیار پیامک‌ها را ارسال کند از این پس شرکت ارتباطات سیار آن‌ها را ارسال خواهد کرد.
 
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که آیا اعمال چنین تصمیماتی موجب دلسردی بخش خصوصی و بی انگیزه شدن آن‌ها نخواهد شد، گفت: قطعا اگر محدودیتی در فعالیت این شرکت‌ها ایجاد می‌شد آن‌ها هم دلسرد می‌شدند اما اکنون هیچ محدودیتی ایجاد نشده و تنها شیوه این کار تغییر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.