
به گفته مرکز تحقیقاتی NPD Group، سرعت شبکههای مخابراتی به یکی از مهمترین نکات برای مشترکان تلفنهمراه تبدیل شده است و بر همین اساس در فصل چهارم سال 2011 میلادی 25 درصد کسانی که قصد خرید گوشی هوشمند داشتهاند شرکت مخابراتی خود را تغییر دادند که این رقم برای فصل پایانی سال 2012 به 40 درصد رسید.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با توجه به اینکه کاربران در سراسر جهان مجبورند گوشی هوشمند جدید خود را از طریق شرکتهای مخابراتی خریداری کنند و برای مدت زمانی دو سال به صورت اجباری خدمات این شرکت مخابراتی را مورد استفاده قرار دهند، این مسئله باعث شد تا 40 درصد کاربرانی که قصد خرید گوشی هوشمند جدید داشتند طی فصل چهارم سال گذشته سراغ شرکت مخابراتی جدید رفتند تا بتوانند از سرعت بالاتر شبکههای مخابراتی بهرهمند شوند.
این طور که مرکز تحقیقاتی NPD Group اعلام کرده است، میزان اعتماد کاربران به شبکه مخابراتی و پوششدهی هرچه بهتر نیز از جمله موارد مهمی محسوب میشود که کاربران برای انتخاب شرکت مخابراتی خود توجه فراوان به آن دارند.
"براد آکیوز"(Brad Akyuz) مدیر مرکز NPD Connected Intelligence در این خصوص توضیح داد: «این روزها که ابزارهای اطلاعاتی به صورت گسترده و شایع توسط کاربران جهانی مورد استفاده قرار میگیرند و گوشیهای هوشمند متناسب با محتوای مورد نیاز کاربران عمل میکنند، کاربران نیاز به اطمینان بیشتر برای انتخاب شبکه مخابراتی مورد نظر خود دارند که به اندازه کافی پرسرعت باشد و بدون توجه به موقعیت مکانی کاربران بتواند به تمامی نیازهای آنها پاسخ گوید».
او در ادامه گفت: «کاربران به صورت گسترده تمایل دارند با شبکههای مخابراتی که نمیتواند از نیازهای اطلاعایت آنها پشتیبانی کند، رابطه خود را قطع کنند و سراغ شبکههای مخابراتی جدیدتری بروند که به این نیاز پاسخ گوید».