اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 19, 2013
13:18 جمعه، 30ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54505

نحوه وقت گذرانی اینترنتی در آمریکا و بریتانیا/ 370 میلیون ساعت خرید آنلاین

 

محققان با بررسی رفتار 25 میلیون کاربر ناشناس مشخص کرده اند که یک کاربر در یک ساعتی که به صورت آنلاین سپری می کند به چه موارد در اینترنت توجه دارد.
 
تحقیقات انجام شده درباره چگونگی سپری شدن وقت کاربران در اینترنت نشان می دهد که استفاده از شبکه های اجتماعی، سرگرمی و خرید آنلاین محبوبترین فعالیتهایی هستند که کاربران برای وقتی که در اینترنت سپری کرده، در نظر می گیرند.
 
این تحقیق بریتانیا را به عنوان کشوری دانسته است که بیشترین میزان خریدهای اینترنتی در آن صورت می گیرد، این میزان پس از بریتانیا در آمریکای شمالی و استرالیا قابل توجه است.
 

یک ساعت اینترنت بریتانیایی تا حد زیادی شامل شبکه های اجتماعی شده و پس از آن سرگرمی و خرید قرار می گیرد
 
کاربران اینترنت در بریتانیا 10 درصد از تمام وقت آنلاین خود را در سال 2012 به خریدکردن سپری کرده اند این آمار در آمریکا 9 درصد و در استرالیا 6 درصد است.
 
شاید این امر تاحدی به فصل کریسمس ارتباط داشته باشد، چرا که در این دوره 370 میلیون ساعت به خرید آنلاین اختصاص داده شده است که این میزان 24 درصد نسبت به میانگین ماهانه افزایش داشته است.
 
مصرف محتوای خبری همچنین افزایش یافته است اما در میان سه کشور بررسی شده کاربران استرالیایی بیش از دیگران به اخبار آنلاین اهمیت داده اند.
 
شش درصد از تمام وقتی که کاربران در سال 2012 در اینترنت صرف کرده اند در سایتهای خبری بوده است که این میزان در بریتانیا 5 و در آمریکا 4 درصد بوده است.
 
این تحقیق همچنین نشان می دهد که بیشترین کاربران شبکه های اجتماعی در آمریکا هستند.
 
در بریتانیا 13 دقیقه هر ساعت آنلاین در شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو ، 9 دقیقه در موضوعات سرگرم کننده و شش دقیقه به خرید اختصاص دارد.
 
در آمریکای شمالی 16 دقیقه به شبکه اجتماعی، 9 دقیقه سرگرمی و 5 دقیقه خرید و در استرالیا کاربران 14 دقیقه را به شبکه های اجتماعی، 9 دقیقه سرگرمی و چهار دقیقه خرید آنلاین سپری می کنند.
 
در هر سه بازار، زمانی که به خرید آنلاین اختصاص داده می شود هر سال افزایش دارد، اما بریتانیا درمیان کشورهایی است که میزان خرید آنلاین در آن بیشتر از آمریکا و استرالیا است.
 
 

یک ساعت اینترنتی در آمریکا که 16 دقیقه آن صرف رسانه های اجتماعی، 9 دقیقه سرگرمی و 5 دقیقه صرف خرید می شود
 
جیمز موری مدیر بازاریابی دیجیتال در اکسپرین مارکتینگ سرویس گفت: این فضا مدام در حال تغییر است، ما تاکنون تغییرات بسیاری را در رفتار کاربران مناطق جغرافیایی مختلف مشاهده کرده ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.