اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 20, 2013
18:00 شنبه، 31ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54525

سه‌چهارم اروپایی‌ها آنلاین هستند

 

مرکز تحقیقاتی Forrester در نخستین بررسی خود برای مشخص کردن نحوه تعامل اروپایی‌ها با فناوری دریافت حدود سه‌چهارم بزرگسالان اروپایی به‌طور مستمر از اینترنت استفاده می‌کنند و بیش از نیمی از آن‌ها دو یا تعداد بیشتری دستگاه الکترونیکی با قابلیت اتصال به اینترنت را در اختیار دارند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "رینِکه ریتسما"(Reineke Reitsma) مدیر تحقیقات مرکز Forrester در این خصوص در وبلاگ شخصی خود نوشت: «کاربران اروپایی این روزها بیشتر از همیشه به اینترنت متصل هستند. شرکت‌هایی که قصد برقراری تعامل با کاربران را دارند باید دریابند که در کشورهای اروپایی کاربران به صورت گسترده از اینترنت استفاده می‌کنند».
 
نتایج بررسی جدید این مرکز تحقیقاتی نشان داده است که کاربران بریتانیایی آنلاین‌ترین مردم اروپا هستند و 83 درصد آن‌ها به صورت مستمر از اینترنت استفاده می‌کنند. بزرگسالان آنلاین بریتانیایی بیشتر از دیگر مردم این منطقه دستگاه الکترونیکی در اختیار دارند و این طور که گفته می‌شود 64 درصد آن‌ها لپ‌تاپ، 52 درصد آن‌ها گوشی هوشمند و 12 درصد آن‌ها رایانه لوحی دارند.
 
کاربران فرانسوی عنوان آخر این لیست را از آن خود کرده‌اند و کمتر از بقیه از اینترنت استفاده می‌کنند. برای آن‌ها کمترین میزان استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در اروپا گزارش شده است و طبق آمار موجود 56 درصد این افراد از لپ‌تاپ، 42 درصد از گوشی هوشمند و 7 درصد هم از رایانه لوحی استفاده می‌کند.
 
لازم به ذکر است که کاربران تنها در منازل خود به اینترنت متصل نمی‌شوند. بررسی‌ها نشان داده است که 64 درصد بزرگسالان آنلاین اروپایی از داخل اتاق نشیمن منزل خود وارد اینترنت می‌شوند، 44 درصد در اتاق خواب از اینترنت استفاده می‌کنند و 31 درصد هم در آشپزخانه سراغ فضای مجازی می‌روند. همچنین گفته شده است که 22 درصد این افراد زمانی که در خارج از خانه هستند سراغ اینترنت می‌روند و 14 درصد هم داخل اتومبیل از اینترنت استفاده می‌کنند.
 
در منطقه اروپا توئیتر برای آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها کمترین محبوبیت را دارد و فقط 5 درصد بزرگسالان آنلاین آلمانی و 7 درصد بزرگسالان آنلاین فرانسوی اعلام کرده‌اند که در این شبکه اجتماعی صفحه اختصاصی دارند. این رقم برای بریتانیایی‌ها 18 درصد گزارش شده است.
 
میزان سازگاری با فیس‌بوک بین اروپایی‌ها بیشتر بوده است و به طور میانگین 55 درصد بزرگسالان آنلاین اروپایی صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک داشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.