اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 1, 2013
23:01 شنبه، 11ام خردادماه 1392
کد خبر: 55372

آخرین آمار شکایات از تشعشع آنتن‌های موبایل

مدیرکل سرویس‌های رادیویی رگولاتوری با اعلام سهم اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس در شکایات نیمه دوم 91 از تشعشعات آنتن‌ها گفت: در مجموع 16 درصد شکایات ناشی از نصب دکل بوده که حتی یک مورد آنتن غیر استاندارد نیز وجود نداشت.
 
به گزارش فارس گرشاسب جمشید‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شکایات از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه اظهار داشت: از نظر قانونی بررسی تشعشعات آنتن‌ها وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیست و این مسئولیت بر عهده سازمان انرژی اتمی است.
 
مدیرکل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: اما چون اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس زیر نظر ما فعالیت می‌کنند، آن‌ها را موظف به خرید تجهیزات اندازه‌گیری توان خروجی سایت‌ها کرده‌ایم و اپراتورها موظفند نتایج اندازه‌گیری‌های خود را به ما گزارش کنند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات اندازه‌گیری توان خروجی سایت‌‌ها (آنتن‌ها) را خریداری کرده است و بررسی می‌کند که آیا نتایج اندازه‌گیری‌هایی که از سوی اپراتورها به رگولاتوری اعلام می‌شود با واقعیت ماطبق است یا خیر.
 
مدیرکل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در آخرین بررسی 6 ماهه دوم سال 91 تعداد شکایات از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس 32 مورد گزارش شده است.
 
وی تصریح کرد: از این تعداد 41 درصد مربوط به آنتن‌های ایرانسل، 25 درصد مربوط به آنتن‌های همراه اول، 25 درصد مربوط به آنتن‌های رایتل، 6 درصد مربوط به تالیا و 3 درصد مربوط به آنتن‌های وایمکس مبین نت بوده است.
 
جمشید نژاد تصریح کرد: در مجموع از 32 مورد شکایت رسیده به رگولارتوری در نیمه دوم سال گذشته 16 درصد موارد مربوط به نارضایتی از نصب سازه و دکل آنتن برخلاف نظر شهروندان بوده است.
 
وی گفت: از تمام این موارد حتی یک مورد غیر استاندارد نیز در بین آنتن‌های گزارش شده یافت نشده است.
 
وی همچنین یادآور شد: تعداد شکایات بیشتر از آنتن‌های اپراتور ایرانسل به این دلیل است که همراه اول بخش بزرگی از مراحل توسعه شبکه خود را پشت سر گذاشته و ایرانسل در مرحله توسعه قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.