اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 2, 2013
16:48 یکشنبه، 12ام خردادماه 1392
کد خبر: 55389

گسترش رقابت الکترونیک در چین

رادیو بین‌المللی چین می‌گوید با توجه به اینکه اینترنت در همه جا در دسترس است و شرکت‌های فروش گوی پیشی گرفتن برای جلب مشتریان خود را از یکدیگر می‌ربایند، علی بابا در جایگاهی ایستاده است که دست یافتن به رتبه او غیر ممکن شده است.
در آخرین گزارش‌های مربوط به شرکت علی بابا آمده است که قرار است علی بابا بزرگ ترین شرکت تجارت الکترونیک در لیست بازار هنگ کنگ قرار بگیرد.
 
با توجه به داده های آماری، بخش تجارت الکترونیک چین رشد بیشتری را با توجه به رقابت های شدیدی میان کسب و کارهای آنلاین انتظار دارد.
 
در آمارهای ارایه شده آمده است در سه ماهه نخست حجم فروش این بخش در حدود 2.4 تریلیون یوان بوده است که نسبت به سال گذشته 45 درصد شاهد افزایش در این بخش بوده ایم.
 
قابل توجه است که بازار تجارت الکترونیک چین در حال حاضر تحت سلطه شرکت بزرگ علی بابا و بازار خرده فروشی آن تائو بائو است.
 
دیگر شرکت کنندگان حاضر در رقابت تجارت الکترونیک شامل "تن سنت"،"360 بای"، "آمازون" و "دانگ دانگ" می شوند، که همه آن ها با هم کمتر از یک چهارم سهم بازار را در اختیار دارند.
 
امروز برای فهم عمیق بخش تجارت الکترونیک چین برای علاقه مندان لازم است تا در بخش شرکت علی بابا و تائوبائو مطالعه بیشتری داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.