
مرکز تحقیقاتی Nielsen در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده است که کاربران در گوشیهای هوشمند و رایانههای لوحی علاقمندیهای متفاوتی دارند و در این میان سر زدن به شبکههای اجتماعی محبوبترین قابلیت دستگاههای الکترونیکی همراه نزد کاربران محسوب میشود.
 
	 
	به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کاربران از دستگاههای الکترونیکی قابل حمل خود برای تماشای تصاویر ویدیویی، دریافت اخبار و اطلاعات، بررسی اتفاقات ورزشی، سر زدن به شبکههای اجتماعی و خریدهای اینترنتی استفاده میکنند. اما موسسه تحقیقاتی Nielsen دریافته است میانگین زمانی که صاحبان این دستگاهها به صورت روزانه برای سر زدن به شبکههای اجتماعی صرف میکنند بیشتر از تماشای تصاویر یا پیگیری اخبار ورزشی است.
	 
	صاحبان گوشیهای هوشمند به طور میانگین در هر ماه 9 ساعت و 6 دقیقه در شبکههای اجتماعی به سر میبرند و صفحات خود را در آنها بهروز میکنند. در این میان گفته شده است که صاحبان رایانه لوحی iPad اپل ماهی 3 ساعت و 41 دقیقه در انواع شبکههای اجتماعی حضور دارند.
	 
	صاحبان گوشی های هوشمند ماهانه یک ساعت و 15 دقیقه تصاویر ویدیویی تماشا میکنند و حدود یک ساعت و 11 دقیقه هم در مسابقات ورزشی حضور دارند. صاحبان رایانه لوحی iPad هم که نمایشگر بزرگتری در اختیار دارند زمان بیشتری را به تماشای تصاویر ویدیویی اختصاص میدهند. این افراد ماهی یک ساعت و 48 دقیقه تصویر ویدیویی میبینند و ماهانه 50 دقیقه هم به فعالیتهای ورزشی اختصاص میدهند.
	 
	مرکز Nielsen همچنین به این نتیجه رسیده است که صاحبان گوشیهای هوشمند 87 درصد زمان خود را به استفاده از ابزارها اختصاص میدهند و تنها 13 درصد آن را برای سر زدن به سایتهای اینترنتی سپری میکنند. صاحبان iPad اپل هم 76 درصد زمان خود را با ابزارهای کاربردی پشتسر میگذارند.