اپراتورها

تلفن همراه

June 26, 2013
15:41 چهارشنبه، 5ام تیرماه 1392
کد خبر: 55839

تغییر و تحول استراتژیک در شبکه مخابراتی کشور

معاون شرکت مخابرات ایران از برنامه های این شرکت برای تغییر و تحول استراتژیک در شبکه مخابراتی کشور ظرف 3 سال آینده خبر داد و گفت: هم افزایی تلفن ثابت و سیار در جهت اشتراک منابع و در راستای کاهش هزینه های عملیاتی در دستور کار مخابرات قرار گرفت.
عبدالعظیم قنبریان در گفتگو با مهر با اشاره به خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران و ضرورت نگاه نو و تحول بنیادین در ساختار و موضوعات مختلف کاری این شرکت اظهار داشت: در برنامه تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران، حوزه های تمرکز استراتژیک تعیین شده که شامل حاکمیت چابک، هم افزایی ثابت و سیار، تعالی عملیاتی شبکه و IT، شرکت سود آور، نوآوری و رشد پایدار است. براین اساس و با توجه به سمت و سوی این برنامه ها در حوزه شبکه مخابرات کشور باید ساختار سازمانی شبکه را اصلاح کنیم تا حاکمیت امور در این بخش چابک تر و موثرتر عمل کند.
 
وی با بیان اینکه در جهت اشتراک منابع ثابت و سیار نیز ضروری است اموری انجام پذیرد که هزینه عملیاتی شرکت را کاهش دهد، ادامه داد: مخابرات درصدد است فرآیندهای کاری خود را بازنگری کرده و براساس استانداردهای روز و با بهره گیری از فناوری های مدرن IT آنها را بهبود بخشد.
 
قنبریان بر لزوم تعریف پروژه هایی زیربنایی و موثر و با ایجاد خدماتی نوین در جهت ایجاد بسترهای ارتباطی مطمئن و مناسب و فراهم آوردن زمینه های سودآوری تاکید کرد و گفت: باید رضایت مشتری را با ارائه خدماتی با کیفیت جلب کرده و بدین ترتیب ضمن حفظ مشتریان موجود باعث جذب مشتریان جدید هم شویم و در نهایت همه این خدمات با داشتن نیروی انسانی کارامد و توانمند میسر خواهد بود؛ به این معنی که ارتقای مهارت کارکنان شرکت مخابرات ایران با آموزش علمی و اصولی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی در مورد اقدامات صورت گرفته در خصوص این قالب های اجرایی برای رسیدن به اهداف تعیین شده در راستای برنامه های تغییر و تحول و استراتژی شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: براساس منشور پروژه تغییر و تحول، فعالیت های این جریان کاری در دو فاز صفر و یک شامل مأموریت، نقش و سازمان کار واحد شبکه، خط مشی های برون سپاری، تمرکز و تمرکز زدایی در حوزه شبکه، پروژه های برنامه ریزی شده و پذیرفته شده، پروژه های موجود قابل تحویل، پروژه های در دست جریان و پروژه های آتی و تحلیل هزینه های سرمایه ای و  تحلیل هزینه های جاری خواهد بود.
 
معاون امور شبکه شرکت مخابرات ایران از بررسی و ارزیابی وضع موجود این شبکه به همراه کارشناسان مشاور خارجی شرکت سفره کام در 4 استان تهران، گیلان، اصفهان و بوشهر خبر داد و گفت: در این بررسی فرایندها، ابزارهای مورد استفاده، توپولوژی شبکه و تجهیزات منصوبه و خدمات قابل ارائه آنها، مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
وی در زمینه اقدامات صورت گرفته در زمینه هم افزایی با ارتباطات سیار نیز گفت: یکی از محوری ترین حوزه های تمرکز استراتژیک شرکت مخابرات ایران، ایجاد هم افزایی ثابت و سیار است و برغم تلاش های فراوان در فاز یک، تاکنون توفیق چندانی در دستیابی به اهداف موردنظر در این حوزه تمرکز استراتژیک حاصل نشده است.
 
قنبریان درباره شرایط تحقق اهداف تعیین شده ظرف 3 سال آینده ادامه داد: بر اساس رویکرد اخیر مدیریت پروژه تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران، مسئولیت تحقق اهداف تعیین شده برای سال 95 بر عهده مدیران جریان های کاری قرار گرفت و هر جریان کاری باید پروژه های اساسی مربوط به خود را که در سه ماهه آتی شروع می شود در راستای تحقق اهداف تعیین شده معرفی کند؛ همچنین لزوم داشتن مشاور داخلی یا خارجی برای هر پروژه از دیگر الزامات است؛ در این راستا معرفی مدیر هر یک از پروژه ها و نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه برنامه زمانبندی و تعیین بودجه مورد نیاز برای هر پروژه نیز الزامی است.
 
وی با بیان اینکه شش پروژه ای که در معاونت شبکه مخابرات پیاده سازی شده هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار گرفت افزود: این پروژه ها شامل برنامه ریزی استراتژی شبکه (Network Strategy Planning )، برنامه ریزی نسل جدید شبکه مخابرات NGN/IMS ، اجرای شبکه مبتنی بر آی پی (IP Network Implementation)، طراحی مرکز NOC ، بهبود سطح خدمات (SLI ) و مدیریت زنجیره پشتیبانی( SCM) است.
 
معاون شبکه شرکت مخابرات ایران بهبود سطح مهارت های شبکه، بهبود کیفیت سرویس و کاهش هزینه ها را از مهمترین خروجی های این پروژه ها برشمرد و تصریح کرد: این پروژه ها به منظور ایجاد نوسازی، بهبود و همگرایی بین شبکه های ارتباطات سیار و ثابت پیشنهاد شده که چهار پروژه نخست برای ایجاد ظرفیت و دو پروژه آخر برای بهبود وضعیت موجود است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی شبکه مخابراتی کشور، درجه اهمیت این پروژه ها حیاتی بوده و هرگونه تعلل در اجرای آنها ممکن است موجب خسارات هنگفت برای مخابرات و از دست دادن فرصت های مهم آتی شود.
 
قنبریان افزود: برای رسیدن به اهداف تعیین شده، پروژه های مهم دیگری نیز تعریف شده که هریک از آنها اهمیت و جایگاه خاص خود را داشته و می تواند منشا تحولات مثبت و موثری در امور شبکه شرکت مخابرات ایران باشد اما شروع کار این پروژه ها در فازهای بعدی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.