باندپهن

باندپهن ثابت

July 4, 2013
14:30 پنجشنبه، 13ام تیرماه 1392
کد خبر: 55983

کاربران، بدهکاران واقعی

رشیـد‌ زارعی – ویژه نامه بایت روزنامه خراسان : زمانی که قصد خرید کالایی را داشته باشید، اگر هزینه لازم برای خرید را پرداخت نکنید به کالای مورد نظر خود نخواهید رسید. در بهترین حالت اگر مشتری ثابت فروشگاه خاصی باشید و فروشنده به شما اعتماد داشته باشد، شاید با بدهکار شدن بتوانید کمی دیرتر هزینه را بپردازید اما اگر مشتری بدقولی باشید و بدهکاری شما بیشتر شود، فروشنده میزان خدمات کم‌تری به شما ارائه خواهد داد. در خصوص پهنای باند همین اصل برقرار است. اگر شرکت زیرساخت را فروشنده پهنای باند در نظر بگیریم، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت مشتریان این شرکت خواهند بود که گاهی شرکت‌های PAP در خرید پهنای باند به شرکت زیرساخت بدهکار می‌شوند. اصغریان، مدیرکل نظارت بر سرویس‌‌های IT رگولاتوری اعلام کرده است در مواردی که شرکت خریدار بدهکار باشد، شرکت زیرساخت، پهنای باند آن را به میزان 50 درصد کاهش می‌‌دهد. گاهی برخی از شرکت‌های ADSL اذعان می‌کنند با این که بدهی به شرکت زیرساخت ندارند، باز هم کم‌فروشی پهنای باند از طرف زیرساخت به صورت چرخشی برای شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت وجود دارد. البته رگولاتوری به عنوان ناظر این حوزه، ادعای مطرح شده را رد می‌کند. اگر جنبه مثبت قضیه را در نظر بگیریم که چنین ادعایی صحت نداشته باشد، باز هم ضرر بدهکار شدن شرکت‌ها به زیرساخت، نخست متوجه کاربران خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.