فناوری اطلاعات

July 29, 2013
14:56 دوشنبه، 7ام مردادماه 1392
کد خبر: 56435

استفاده از فناوری‏‌های هوشمند برای ارتقای خدمات پس از فروش در حال افزایش است

مطالعات شرکت پژوهشی آی‏‌ دی‏‌سی نشان می‌‏دهد بخش زیادی از کسب و کارهای تولیدی قصد دارند از فناوری‏‌های هوشمند برای ارتقای خدمات پس از فروش خود استفاده کنند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت آی دی سی، حدود ۷۰ درصد از کسب و کارهای تولیدی قصد دارند در عرض سه سال آینده از فناوری‏‌های هوشمند برای ارتقای خدمات پس از فروش محصولات خود استفاده کنند. برآوردهای آی‏ دی ‏سی نشان می‌‏دهد شرکت‏‌های تولیدی در سال‏‌های آینده از خدمات پس از فروش خود به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده خواهند کرد. 
پژوهشگران آی‏دی‏سی دریافته‌‏اند که حدود ۷۰ درصد از کسب و کارهای تولیدی از هم اکنون استفاده از فناوری‌‏های هوشمند برای بهینه‌‏سازی دارایی‏‌ها و ارتقای خدمات پس از فروش خود شروع کرده‏‌اند. یافته‏‌های این شرکت همچنین نشان می‌‏دهد کسب و کارهای تولیدی در عرض ۱۲ ماه آینده از فناوری‏‌های هوشمند برای افزایش درآمدهای حاصل از خدمات پس از فروش خود استفاده خواهند کرد. حسگر‌ها، سیستم‏‌های جمع‏‌آوری داده‏‌ها، تحلیل‏گر‌ها، ابزارهای عیب‏‌یابی از راه دور و غیره از جمله این فناوری‏‌ها است. 
بر اساس این گزارش، حدود یک چهارم از شرکت‏‌هایی که هم اکنون برای استفاده از فناوری‏‌های هوشمند سرمایه‌‏گذاری کرده‌‏اند، بین ۲۵ تا ۴۹ درصد از بودجه‏‌های آی تی خود را صرف این کار کرده‌‏اند. حدود دو سوم نیز کمتر از ۲۵ درصد از این بودجه‏‌های آی تی خود را در این راه خرج کرده‏اند. 
کار‌شناسان آی‏دی‏سی گفته‌‏اند استفاده از فناوری‏‌های هوشمند در زنجیره عرضه خدمات کسب و کارهای تولیدی به افزایش کارایی، افزایش درآمد، کاهش هزینه‏‌ها و حفظ مشتریان خواهد انجامید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.