اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 25, 2013
10:46 یکشنبه، 3ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57008

پردرآمدها از گوگل بیش‌تر استفاده می‌کنند

نتیجه‌ یک تحقیق می‌گوید افرادی که درآمد بیشتر و مدرک تحصیلی بالاتری دارند، از خدمات گوگل بیشتر استفاده می‌کنند. بر اساس این پژوهش، گوگل برای تبلیغات معطوف به گروه جوان و کم‌درآمد، جای مناسبی نیست.
 
نتایج تحقیق نهاد "چیتیکا" در آمریکا می‌گوید کاربرانی که از محصولات "گوگل"، از موتور جست‌وجوگر تا ایمیل استفاده می‌کنند، "ثروتمندتر" و "باهوش‌تر" هستند.
 
این تحقیق که اطلاعات و داده‌های کاربران در ایالات مختلف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را جمع‌آوری و تحلیل کرد، نشان داد که کسانی که درآمد ماهانه‌ی بیشتر و مدرک تحصیلی بالاتری دارند بیش از سایر کاربران از خدمات گوگل استفاده می‌کنند.
 
برای مثال در ایالت‌های کالیفرنیا، ماساچوست و یوتا که همه از ایالت‌های ثروتمند آمریکا محسوب می‌شوند، گوگل بیشتر از ایالت‌های کم‌ درآمد آرکانزاس یا می‌سی‌سی‌پی استفاده می‌شود.
 
برادلی استراوس، محقق ارشد موسسه‌ "چیتیکا" گفت که این تحقیق صرفا براساس داده‌های کاربران و وب‌گردی آن‌ها تنظیم شده است.
 
نتیجه‌ این تحقیق نشان داد که محصولات و سرویس‌های مختلف گوگل از دیگر شرکت‌های رقیب مثل یاهو یا مایکروسافت در همه‌ ایالت‌های آمریکا محبوب‌تر است.
 
بنا بر این تحقیق دست‌کم 50 درصد کاربران اینترنت همه‌ ایالت‌ها از دست‌کم یک سرویس گوگل یا موتور جست‌وجوگر این شرکت استفاده می‌کنند.
 
شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که یافته‌های این تحقیق می‌تواند به شرکت‌های تبلیغاتی و آگهی‌دهندگان کمک کند که برای تبلیغات خود سرویسی که در هر ایالت محبوب‌تر است، انتخاب کنند.
 
سی‌ان‌ان گفت که سخنگوی شرکت گوگل حاضر نشد که درباره نتایج این تحقیق با این رسانه گفت‌وگو و اظهار نظر کند.
 
این تحقیق همچنین می‌گوید استفاده از سرویس‌های مختلف شرکت گوگل در محیط‌های کاری رایج‌تر است و هرکجا که فرصت‌های شغلی بیشتر باشد، طبعا استفاده از گوگل نیز افزایش پیدا می‌کند. فرصت شغلی بیشتر نیز از بیکاری کاسته و میزان کلی درآمد را بالا می‌برد.
 
گوگل بیش از 67 درصد کل بازار جست‌وجو در آمریکا را در دست دارد و یکی از پرمشتری‌ترین شرکت‌های اینترنتی برای جذب آگهی به شمار می‌رود.
 
با این‌حال گروه تحقیق پیشنهاد می‌کند اگر محصولاتی برای جوانان و قشر کم‌درآمدتر طراحی شده است، گوگل جای مناسبی برای تبلیغ نیست و بهتر است به سراغ جایگزین‌های دیگر مثل "یاهو" بروند.
 
در حال حاضر یاهو 11 درصد از کل بازار تبلیغات وب را در اختیار دارد و شرکت مایکروسافت نیز 18 درصد از سهم تبلیغات در اینترنت را به خود اختصاص داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.