اینترنت و شبکه

باندپهن

فناوری اطلاعات

October 5, 2013
22:48 شنبه، 13ام مهرماه 1392
کد خبر: 57936

نقشه نفوذ غول‌های اینترنتی منتشر شد; ناکامی در فتح ژاپن، چین و کره

در حالی که گوگل و فیس‌بوک توانسته‌اند در بسیاری از کشورهای جهان توجه کاربران را به خود جلب کنند چینی‌ها و ژاپنی‌ها سایت‌های دیگری را ترجیح می‌دهند.
 
 
 
اگر قرار باشد که حدس بزنید محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی در کشور شما کدام است، به احتمال قوی خواهید گفت که گوگل بیشترین مخاطب را در کشور شما دارد و یا پیش‌بینی خواهید کرد شبکه اجتماعی فیس‌بوک بیش از دیگر سایت‌ها مورد توجه هموطنان شما قرار می‌گیرد که البته این حدس و گمان‌ها بر حسب محل زندگی شما تغییر می‌کند. اگر چنین حدسی زده باشید، کاملا درست گفته‌اید. 
 
به گزارش وب سایت zdnet، مطالعه جدید پایگاه اینترنتی Alexa به عنوان معتبر‌ترین مرکز تحلیل اطلاعات اینترنتی مبتنی بر نقاط جغرافیایی در «موسسه اینترنتی آکسفورد» نشان داد که در اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه گوگل پربیننده‌ترین پایگاه اینترنتی محسوب می‌شود. در مقابل گفته شد که در مناطق خاورمیانه، آفریقای شمالی و آن دسته از مناطق آمریکا که به زبان اسپانیایی سخن می‌گویند فیس‌بوک محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی نزد مردم است. 
نگاه دقیق‌تر به این حوزه نشان می‌دهد که گوگل در عرصه جهانی پیروز این رقابت است. قدرت گوگل در دنیای اینترنت کاملا مشهود است و اگر این مرکز را به عنوان دومین پایگاه اینترنتی محبوب در برخی کشور‌ها مشاهده کنیم، ‌ باز هم توانایی‌های قابل ملاحظه آن به چشم خواهد آمد. 
 
در بین ۵۰ کشوری که فیس‌بوک برای آن‌ها محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی بوده است، برای ۳۶ کشور گوگل دومین سایت اینترنتی محبوب بوده است و برای ۱۴ کشور مابقی هم شبکه اجتماعی تصویری YouTube که زیر نظر گوگل اداره می‌شود، دومین سایت بر‌تر محسوب شده است. 
بزرگ‌ترین استثنا در این لیست چین بوده است. در کشور چین محبوب‌ترین سایت اینترنتی موتور جست‌وجوی چینی Baidu بوده است که البته این اتفاق یک دلیل عمده دارد. زیرا شرکت گوگل در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت در پی افزایش سانسورهای اینترنتی در کشور چین، از این بازار خارج شود. از آن زمان به بعد گوگل سعی کرده است نقش خود را در کشور چین کمرنگ‌تر کند. 
 
لازم به ذکر است که در کشورهایی مانند ژاپن و تایوان یاهو محبوب‌ترین سایت اینترنتی بوده است. در کشور روسیه هم موتور جست‌وجوی Yandex توانست بیشترین محبوبیت را بین مردم کسب کند. 
باید توجه داشت که در گستره جهانی، گوگل محبوب‌ترین پایگاه اینترنتی محسوب می‌شود و نیمی از جمعیت آنلاین جهان بالغ بر یک میلیارد نفر این سایت را به دیگر پایگاه‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند.
موتورجست‌وجوی Baidu به واسطه محبوبیت خود در دو کشور چین و کره جنوبی که بیشترین تعداد کاربران آنلاین جهان را در خود جا داده‌اند دومین سایت اینترنتی محبوب جهان محسوب می‌شود و فیس‌بوک در رتبه سوم این لیست ایستاده است.
 
 
برای مشاهده این نقشه با جزییات بیشتر می توانید به این نشانی مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.