فناوری اطلاعات

October 25, 2013
13:37 جمعه، 3ام آبانماه 1392
کد خبر: 58322

عذرخواهی سامسونگ از مصرف‌کنندگان چینی

فوت و فن به نقل از بی بی سی نوشت: سامسونگ پس از پخش یک گزارش در تلویزیون دولتی چین که در آن ادعا شده بود برخی از تلفن‌های این شرکت درست کار نمی‌کنند، از مصرف‌کنندگان چینی عذرخواهی کرد.
 
این گزارش، گوشی‌های این شرکت را به خراب بودن تراشه‌های حافظه متهم می‌کند و به سیاست‌های تعمیر این شرکت انتقاد دارد.
 
سامسونگ پس از پخش یک گزارش در تلویزیون دولتی چین که در آن ادعا شده بود برخی از تلفن‌های این شرکت درست کار نمی‌کنند، از مصرف‌کنندگان چینی عذرخواهی کرد.
سامسونگ، که نزدیک به ۱۴ درصد از کل درآمد خود را از چین به دست می‌آورد گفته که برای هفت نمونه ذکرشده در این گزارش، تعمیرات رایگان ارائه خواهد داد.
مراجع تایوانی هم در موردی جداگانه، سامسونگ را جریمه کرده‌اند.
"هیات تجارت منصفانه تایوان" پیشتر شرکت سامسونگ را به پرداخت ده میلیون دلار تایوان معادل ۳۴۰ هزار دلار آمریکا به مردم جریمه کرده بود.
 
موشکافی فزاینده
چین دومین اقتصاد و پرجمعیت‌ترین کشور در جهان را دارد.
ترکیبی از یک اقتصاد رو به رشد، افزایش سطح درآمد و پایه مصرفی عظیم، این کشور را به بازاری کلیدی برای شرکت‌های پیشروی جهانی تبدیل کرده است.
اما در حالی که شرکت‌های خارجی همچنان به رشد کسب و کار خود در چین می‌پردازند، به تدریج با بررسی دقیق فزاینده‌ای مواجه می‌شوند.
سامسونگ، که تازه‌ترین نمونه از شرکت‌های خارجی است که در رسانه‌های چینی مورد انتقاد قرار گرفته، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به خاطر مسایل ناشی از "ضعف مدیریت"، از مصرف‌کنندگان چینی "صادقانه عذرخواهی" می‌کند و از نگاه موشکافانه رسانه‌ها استقبال خواهد کرد.
گوشی‌های سامسونگ که در گزارش تلویزیون مرکزی چین (CCTV) در اوایل این هفته مورد نقد قرار گرفتند، گوشی‌های گلکسی اس‌تری و نوت ۲ را هم شامل می‌شوند.
 
سوء استفاده
اوایل این هفته، در گزارش جداگانه‌ای در تلویزین دولتی چین ادعا شد که استارباکس، بزرگ‌ترین کافه زنجیره‌ای جهان، از مشتریان چینی بیش از مشتریانش در کشورهای دیگر پول می‌گیرد.
این گزارش استارباکس را متهم کرد که به خاطر قیمت‌گذاری بالاتر، سود بیشتری در چین به دست می‌آورد.
در ماه آوریل تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، در پی دو هفته انتقاد در رسانه‌های دولتی، به خاطر روش تعمیر و سیاست‌های ضمانت‌نامه‌ای این شرکت، از مصرف‌کنندگان چینی عذرخواهی کرد.
رسانه‌ها، این را شرکت به تکبر، فزون‌خواهی و "سوءاستفاده از قدرت" متهم کرد.
 
بلوای تایوان
جریمه سامسونگ در تایوان، پس از آن اتفاق افتاد که "هیات تجارت منصفانه تایوان"، استفاده سامسونگ از خدمات یک شرکت تبلیغاتی به نام "اوپن تاید تایوان" را برای کمک به بازاریابی آنلاین، بررسی کرد.
 
تحقیقات نشان داده که اوپن‌تاید دانشجویان و وبلاگ‌نویسان را استخدام کرده بود تا نوشته‌هایی را به نفع سامسونگ و به ضرر محصولات رقیب بنویسند.
 
سان لی-چیون، معاون رئیس و سخنگوی این هیات، به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که تحقیقات نشان داده که اوپن‌تاید دانشجویان و وبلاگ‌نویسان را استخدام کرده بود تا نوشته‌هایی را به نفع سامسونگ و به ضرر محصولات رقیب بنویسند.
او افزود که اوپن‌تاید به سامسونگ گزارش‌های هفتگی و ماهانه درباره محتوای آنلاین ارائه می‌داده که نشان می‌دهد سامسونگ از آنچه که اتفاق افتاده کاملا آگاه بوده است.
اوپن‌تاید ۳ میلیون دلار تایوان، توسط این هیات برای نقش خود در این اتفاق جریمه شد.
 
این اتهامات برای اولین بار در ماه آوریل امسال ارائه شده بود.
در آن زمان، سامسونگ این رویداد را "تاسف‌بار" خوانده و گفته بود که مخالف "اصول اساسی" شرکت است.
اوایل سال ۲۰۱۳، سامسونگ توسط مقامات تایوانی به خاطر آگهی تبلیغاتی درباره دوربین روی گوشی دو سیم‌کارته گلکسی وای که مصرف‌کنندگان را گمراه می‌کرد، جریمه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.