اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 6, 2013
13:17 چهارشنبه، 15ام آبانماه 1392
کد خبر: 58620

مدیرعامل رایتل: به‌دنبال افزایش دوره انحصار رایتل هستیم (بروزرسانی-2 و پایانی)

مدیر عامل جدید رایتل حدود 40 روز پس از انتصاب خود در نشستی خبری به پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و خاطر نشان کرد: دوره‌ی انحصار رایتل شهریورماه 93 به پایان می‌رسد، اما ما با جدیت به دنبال افزایش این دوره‌ی انحصار هستیم، چرا که از اردیبشهت‌ماه تاکنون تماس تصویری ما قطع است.
 
مجید صدری اظهار کرد: در حال حاضر قبول داریم که شبکه رایتل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، اما تلاش داریم که این مشکلات را برطرف کرده و هر لحظه و هر روز کیفیت شبکه‌ی خود را ارتقاء دهیم.
 
وی هم‌چنین یادآور شد: مشکلات رایتل از ترخیص کالا در گمرک گرفته تا مباحث مربوط به تحریم‌ها گسترده است، اما با این وجود یکی از اهداف اپراتور سوم بحث مشتری‌مداری است و تلاش می‌شود که رفتارها به گونه‌ای باشد که مشتریان راضی باشند.
 
تلفنی رایتل نخرید
مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه‌ی صحبت‌های خود عنوان کرد: به تازگی نیز بحث‌هایی در رابطه با شرکت‌های سود‌جو و فروش تلفنی سیم‌کارت‌های رایتل بوده‌ایم که به هر صورت ما هم باید در این زمینه پاسخ‌گو باشیم؛ به همین دلیل اعلام می‌کنیم که فروش سیم‌کارت‌های ما به هیچ عنوان تلفنی نیست و مردم از خرید تلفنی سیم‌کارت پرهیز کرده و شماره افرادی که تحت این عنوان با آنها تماس می‌گیرند را به ما بدهند تا ما این بحث را پیگیری‌ کنیم.
 
امیدواریم تماس های تصویری وصل شوند
صدری در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: شاید برای ما خیلی سخت باشد که تعداد مشترکان voice خود را به دو اپراتور دیگر برسانیم، البته این موضوع غیرممکن نیست اما بسیار دشوار است به همین دلیل ما به دنبال آن هستیم که به سرویس‌های ارزش افزوده توجه بیشتری نشان داده و تلاش کنیم که در این قالب فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.
 
مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه افزود: ما هیچ‌گاه ادعا نداشتیم که کارمان بدون نقص و ایراد است اما امیدواریم مشکلات به حداقل برسد تا بتوانیم سرویسی بهتر به مردم ارائه کنیم.
 
وی در پاسخ به پرسشی که درباره‌ی وصل مجدد تماس‌های تصویری رایتل مطرح شده بود، عنوان کرد: پیوست فرهنگی ما تقریبا نهایی شده و با حضور آقای انتظاری به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی، امیدواریم که بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم، چرا که این سرویس از اردیبهشت‌ماه قطع است.
 
صدری ادامه داد: البته تماس تصویری تمام فعالیت ما نیست، اما این بخش برای مردم خیلی مهم است و به همین دلیل ما پیگیری‌های مختلفی برای وصل مجدد این سرویس انجام داده‌ایم.
 
مدیر عامل اپراتور سوم درباره تعداد مشترکان رایتل هم گفت: تاکنون ما یک میلیون و 500 هزار مشترک داریم که از نظر من این عدد خیلی کم است و ما بابت این موضوع شرمنده‌ایم، اما به هر حال تعداد مشترکان همین‌قدر بود که پست را به ما تحویل دادند.
 
گران نیستیم، مظلوم واقع شده ایم
وی در ارتباط با هزینه‌های رایتل هم اظهار کرد: شاید رایتل به نوعی مظلوم واقع شده باشد، چرا که قیمت مکالمات ما با دو اپراتور دیگر تفاوت چندانی ندارد که حتی برخی از بسته‌های خدماتی ما ارزان‌تر هم باشد، اما برای مردم این‌گونه جا افتاده است که رایتل خیلی گران است.
 
صدری ادامه داد: ما در سرویس‌های جدید به دنبال آن هستیم که قیمتی حداقلی را در نظر بگیریم تا مردم بتوانند از امکانات ما استفاده کنند، چرا که ما بیش از ارائه‌ی سرویس‌ با درآمد بالا به دنبال پیدا‌کردن مشترکان خاص خود هستیم.
 
رومینگ و وای فای رایتلی
مدیرعامل اپراتور سوم در ادامه‌ی این نشست در پاسخ به سوالی که درباره‌ی ارائه‌ی خدمات وای فای که توسط رایتل مطرح شده بود، توضیح داد: در این زمینه به سازمان تنظیم مقررات درخواستی ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم که آنها جواب این موضوع را بدهند چرا که حس می‌کنیم وای فای مکمل 3G است و در این زمینه آماده‌ هرگونه همکاری و تعامل با شرکت PAP هستیم.
 
وی در ارتباط با رومینگ رایتل هم اظهار کرد: در حال حاضر شرکت رایتل مبحثی به عنوان رومینگ بین‌الملل نداشته اما تلاش بر این است که حداقل تا یک‌ماه آینده رومینگ بین‌الملل ما فعال شود. در این زمینه نیز دو راهکار وجود دارد که اولین آنها انتخاب یک هاب است و راهکار دیگر مذاکره‌ی تک‌به‌تک با اپراتورهای کشور‌های مختلف است که به هر صورت در حال بررسی هستیم و تلاش می‌کنیم ظرف یک‌ماه آینده رومینگ بین‌الملل رایتل را راه‌اندازی کنیم.
 
مدیر عامل اپراتور سوم گفت: در داخل کشور هم برای آنکه بتوانیم هزینه‌های خود را کاهش دهیم تفاهم‌نامه‌هایی را با اپراتور دوم امضاء کرده‌ایم و مذاکراتی با اپراتور اول داشته‌ایم که هنوز در این زمینه به نتیجه‌ی قطعی نرسیده‌ایم.
 
وعده کاهش فاحش تعرفه های اینترنتی
صدری در ادامه‌ی صحبت‌های خود به بحث افزایش دوره‌ی انحصار اپراتور سوم اشاره و اظهار کرد: در ارتباط با دوره انحصار به ما گفته‌اند تا شهریورماه سال 93 است اما به این نکته هم باید توجه کرد که از اردیبشهت ماه امسال که تماس تصویری که وجه تمایز ما از دو اپراتور دیگر به شمار می‌رود، قطع است و اکنون ما حق داریم نسبت به این موضوع معترض باشیم.
 
وی ادامه داد: اکنون بخش‌هایی که مربوط به انحصار ما می‌شود اجرایی نشده، در حالی که این موارد از بخش‌های اساسی هستند و کل کار ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در واقع اگر ما در دوره انحصار باشیم و این سرویس‌ها را نداشته باشیم چه تفاوتی میان ما با اپراتورهای دیگر وجود خواهد داشت؟
 
مدیر عامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت به معنی تلاش و پیگیری رایتل برای افزایش دوره‌ی انحصار است، اظهار کرد: ما به شدت این موضوع را دنبال می کنیم و صد‌درصد به دنبال آن خواهیم رفت چرا که دوره‌ی انحصار فرصتی است که اپراتور بتواند مشترک خود را پیدا کند چرا که در بازار رقابتی موجود، پیدا‌کردن مشتری کار راحتی نیست و حداقل باید سرویسی انحصاری داشته باشیم تا بتوانیم به واسطه‌ی آن به مردم خدمت کنیم.
 
صدری در ادامه در پاسخ به سوالی که درباره‌ی اینترکانکشن رایتل مطرح شده بود، توضیح داد: این موضوع را مورد نظر داریم و تاکنون با مدیر عامل مخابرات نیز مذاکرات و صحبت‌هایی داشته‌ و از سازمان تنظیم مقررات هم خواسته‌ایم به این موضوع ورود پیدا کند تا در نهایت شرایط به گونه‌ای باشد که دو طرف از این ارتباط سود ببرند.
 
کاربران برای قطع تماس تصویری خسارت می گیرند؟
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اپراتور سوم بابت قطع تماس‌های تصویری به کاربران خود خسارت پرداخت خواهد کرد یا خی؟ گفت:‌ به دنبال تهیه SLA برای کاربران هستیم اما به طور قطع اگر قرار به پرداخت خسارت باشد خود ما هم باید این خسارت را دریافت کنیم تا آن را در اختیار کاربران خود قرار دهیم.
 
مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه درباره‌ی تعرفه‌های استفاده از اینترنت رایتل اظهار کرد: به شدت به دنبال پایین آوردن تعرفه‌ها هستیم تا با یک قیمت مناسب بسته IT در سبد خانواده‌ها جا بگیرد. اکنون شاید خیلی بسته‌های ما نسبت به شرکت‌های PAP و یا سایر اپراتور‌ها تفاوت چندانی نداشته باشد اما این نوید را به کاربران خود می‌دهیم که تا نشست بعدی تغییری فاحش در این زمینه رخ خواهد داد.
 
صدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا رایتل از ورود دو اپراتور دیگر به حوزه 3G نگران نیست؟ گفت: قطعا بابت این موضوع نگرانیم و بی‌شک دو اپراتور دیگر در حال تلاش هستند که این خدمات را ارائه کنند اما من فکر می‌کنم بازار IT در کشور ما بازار نوپایی است که اگر همه دست‌به‌دست هم دهیم می‌شود با یک تعامل سازنده بازار خوبی داشت. البته ما در بحث بیزینس قطعا با یکدیگر رقابت داریم اما اگر بتوانیم همه با همکاری یکدیگر خدمات بهتری ارائه کنیم قطعا هیچ اشکالی نخواهد داشت.
 
مدیر عامل اپراتور سوم درباره حق‌السهم دولت از سود اپراتور سوم اظهار کرد: درباره‌ی رقم این سود انتقاداتی داریم و این انتقادات را به سازمان تنظیم مقررات انعکاس داده‌ایم.
 
وی در پایان گفت‌: اکنون ما با هزار سایت و 1.5 میلیون مشترک هنوز به مرحله‌ی سود‌دهی چندان نرسیده‌ایم و فکر می‌کنیم زود است که پس از یکسال از ما انتظار سوددهی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.