اپراتورها

تلفن همراه

November 10, 2013
21:43 یکشنبه، 19ام آبانماه 1392
کد خبر: 58704

تاثیر هوای بارانی در کیفیت مکالمات موبایلی

اغلب مردم وضعیت هوا و بارانی یا برفی بودن آن را با کیفیت آنتن‌دهی تلفن همراه خود مرتبط می‌دانند، در حالی که اپراتورهای تلفن همراه گاهی این موضوع را باوری عامیانه می‌دانند.
 
علی‌اکبر جلالی – پژوهشگر حوزه ICT – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: باران، برف و در کل شرایط جوی می‌تواند بر کیفیت مکالمات موبایلی و بی‌سیم تاثیر‌گذار باشد، اما این مساله به نوع و کیفیت تجهیزات مخابراتی نیز مرتبط است.
 
وی ادامه داد: نگاهی کلی گویای آن است که به‌طور مثال در کشوری مانند انگلستان که بخش مهمی از سال بارندگی و هوای مه‌آلود دارد، پروازهای فرودگاه‌ها مشکل چندانی نداشته و اغلب راس ساعت پرواز آنها انجام می‌شود، اما در کشور ما مثلا با بارندگی مختصر نوعی محدودیت در پرواز‌ها ایجاد می‌شود که همین مساله گواه آن است که تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در کشور‌های دیگر کیفیتی به مراتب بالاتر از ایران دارند و به همین دلیل در شرایط سخت نیز فرودگاه‌های آنها قابل استفاده است.
 
جلالی هم‌چنین عنوان کرد: در حوزه ارتباطات موبایلی هم در هنگام بارندگی بخش بسیاری از مشترکین دچار مشکل می‌شوند، اما اپراتورها هرگز پاسخ قانع‌کننده‌ای به مردم نداده و نمی‌دهند.
 
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: وقتی مردم چنین تصویری دارند، حتما مشکلی وجود داشته که به این نتیجه و باور رسیده‌اند و در این میان بهتر آن است که مسوولان ارتباطی و اپراتور‌ها در جهت رفع این مشکلات کوشیده و یا حداقل اگر امکان رفع این مشکلات را ندارند توضیحات مناسب در این زمینه را به صورت علمی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا مردم دچار بی‌اطلاعی نباشند.
 
جلالی در پایان گفت: به هر صورت یا تنظیمات مربوط به تجهیزات موبایلی به درستی صورت نگرفته یا از نظر کیفیت این تجهیزات شرایط مناسبی ندارند. البته گاهی نیز ممکن است به دلیل فاصله‌ی زیاد BTS‌ها چنین مشکلی ایجاد کند، چرا که ممکن است در شرایط عادی با وجود فاصله‌ی میان BTS‌ها امکان آنتن‌دهی وجود داشته باشد، اما در شرایط جوی نامساعد دیگر BTS‌ها نتوانند برای این مسافت‌ها پاسخ‌گو باشند.
 
به هر صورت قطعا مشکلی در این زمینه وجود دارد که کاربران دچار اختلال می‌شوند و این موضوعی است که اپراتورها نباید آن را کتمان کنندو بهتر آن است توضیحات قانع‌کننده‌ای در این زمینه منتشر کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.