مدیرعامل همراه اول گفت: افزایش نرخ پیامکهای انبوه تنها یک پیشنهاد بود که اعمال نشد اما قطعاً یکی از راهکارهای ایجاد محدودیت در راستای رضایت مشترکان، اصلاح نرخ این بخش است.
ما در سامانه نوعی محدودیت ایجاد کردیم زیرا در حالت عادی، روزانه نزدیک به 200-300 میلیون پیامک انبوه از طریق سامانه ارسال میشد که این برای مشترکان خوشایند نبود.
وحید صدوقی – مدیرعامل همراه اول
وحید صدوقی درباره افزایش نرخ پیامکهای انبوه که ظاهراً نامه آن به شش پیمانکار سرویس دهنده خدمات پیامک انبوه ارسال و بعداً منتفی شد، اظهار کرد: ما تنها پیشنهاد دادیم اما در حال حاضر نرخ آنها مشخص و تغییری نکرده است.
وی درباره دلیل این موضوع نیز گفت: درخواست فرستادیم تا بر مبنای آن اصلاح نرخ صورت گیرد زیرا بهدلیل نرخ پایین پیامکهای انبوه، درخواست بسیار زیاد و این موضوع برای مشترکان ما آزاردهنده است.
او همچنین درباره اختلالات بیسابقه پیامکهای انبوه همراه اول در یکی دو ماه اخیر نیز عنوان کرد: ما در سامانه نوعی محدودیت ایجاد کردیم زیرا در حالت عادی، روزانه نزدیک به 200-300 میلیون پیامک انبوه از طریق سامانه ارسال میشد که این برای مشترکان خوشایند نبود.
مدیرعامل همراه اول ابراز کرد: شاهد بودیم شرکتهایی که ارائه خدمات این حوزه را بهعهده داشتند، همهنوع پیامکی اعم از تبلیغاتی، خبری، بانکی و… را ارسال میکردند در حالی که هیچ اولویتبندی وجود نداشت؛ اما در حال حاضر با اولویتی که برای بخشهای مختلف گذاشتیم، نوعی تفکیک بین پیامکهای بهعنوان مثال خبری از دیگر بخشها صورت گرفته است و پیام خبرگزاریها در اولویت است.
صدوقی همچنین در پاسخ به این سؤال که اولویتها بر چه اساس سنجیده میشود تا محدودیتها بهدرستی اعمال شود، گفت: اولویتها در حال تدوین است اما قطعاً اصلاح نرخ پیامکهای انبوه یکی از راهکارهای اصلی برای اعمال مدیریت و بهنوعی محدودیت برای کسانی است که از ارزان بودن خدمات این بخش، نهایت استفاده را میکنند.