اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 1, 2013
8:32 یکشنبه، 10ام آذرماه 1392
کد خبر: 59158

هش‌تگ چیست؟

همشهری آنلاین به نقل از LiveScience نوشت : توئیتر باعث شده است که مقام نشانه کم‌مدعای پاوند یا # ارتقا پیدا کند و به یک ابزار قوی در شبکه‌های اجتماعی بدل شود. 
 
این سمبل اساس "هش‌تگ" (hashtag) است- شیوه‌ای که کاربران با آن پیام‌ها (یا توئیت‌ها)ی‌شان را درباره موضوع‌‌هایی معین سازمان می‌دهند- و ‌به طور بالقوه محبوبیت آن را می‌افزایند.
 
برای ایجاد هش‌تگ به سادگی کافی است که نشانه # را به شروع کلمه یا عبارت بیفزایید؛ برای مثال برای هش‌تگ دادن به این مقاله می‌توانید بنویسید: whatishashtag# (#هشت‌‎‎تگ‌چیست)
 
هش‎تگ‎ها به صورت برچسب‎هایی عمل می‌کند و کاربران توئیتر می‌توانند با جستجو کردن هش‌تگ‌ها افرادی را بیابند که درباره موضوع معینی صحبت می‌کنند. وارد کردن هش‌تگ به درون پنجره جستجو در توئیتر یک فید زنده از همه توئیت‌هایی ایجاد می‌کند که حاوی آن هش‌تگ هستند.
 
همچنین می‌توانید فقط روی هش‌تگ موردنظرتان کلیک کنید زیرا توئیتر به طور خودکار هر یک از هش‌تگ‌ها را به صورت هایپرلینک درمی‌آورد.
 
برای نخستین بار پیشنهاد برچسب‌زدن با # در توئیتر در اوت 2007 در توئیتی بوسیله کریس مسینا، یک حامی نرم‌افزارهای منبع‌باز ارائه شد. اما در واقع سابقه شیوه تگ زدن به پروتکل چت اینترنتی به نام Internet Relay Chat باز می‌گردد که در سال 1988 ایجاد شد.
 
هش‌تگ‌های که بسیار استفاده می‌شوند، در بخش "موضوع‌های باب روز" (Trending Topics) که در بخش چپ پایینی صفحه توئیتر در یک جستجوگر اینترنتی دیده می‌شود، ظاهر می‌شوند- و به این ترتیب بالقوه ممکن است مورد توجه حتی بیشتری قرار گیرند.
 
هش‌تگ‌ها همچنین در اینستاگرام، فلیکر، گوگل پلاس و سایر شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فیس‌بوک هم از اوائل 2013 هش‌تگ‌ها را به شبکه خود افزود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.