"آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا"(ENISA) از شرکتهای مخابراتی خواست تا شرایط لازم برای برقراری رومینگ یکپارچه در این منطقه را مورد بررسی قرار دهند تا این سیستم در مواقع اضطراری یا زمانی که شبکه به صورت جدی از دسترس خارج میشود، مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سال 2012 میلادی بیش از نیمی از اختلالات اصلی ارتباطی که توسط اعضای اتحادیه اروپا بر مبنای اصل 13 قانون این منطقه به سازمان ENSIA گزارش شده بود، مربوط به قطع شبکه موبایلی میشد.
در برخی موارد گزارش شد که قطعی یک شبکه موبایلی در اتحادیه اروپا چندین روز به طول انجامیده است. به عنوان مثال، در سال 2012 میلادی یک آتشسوزی باعث شد زیرساختهای مخابراتی در هلند به طور جدی تخریب شود و تعداد زیادی از مشترکان تلفنهمراه در این کشور برای چندین روز متوالی نتوانند از خدمات موبایلی بهرهمند شوند.
این طور که گزارشهای موجود اعلام می کنند، این خرابی موجب شد تا ساکنان مناطق شهری در مناطق اصلی این کشور با اختلالات شدید مخابراتی مواجه شوند و در نهایت خسارات مالی فراوانی به این کشور وارد شد.
در سال 2012 میلادی بیش از نیمی از اختلالات اصلی ارتباطی که توسط اعضای اتحادیه اروپا بر مبنای اصل 13 قانون این منطقه به سازمان ENSIA گزارش شده بود، مربوط به قطع شبکه موبایلی میشد.
آژانس مربوط به اتحادیه اروپا اعلام کرده است که رومینگ ملی میتواند در زمان قطعی شبکههای موبایلی به عنوان یک پشتیبان مورد استفاده قرار گیرد و به مشترکان امکان دهد به هنگام بروز مشکل در اوپراتور خود، به صورت خودکار از خدمات اوپراتور موبایلی دیگر در همان کشور بهرهمند شوند. این امر موجب میشود تا حتی در زمانی که یک شبکه مخابراتی با مشکل مواجه شده است، مشترکان آن ارتباط و خدمات خود را از دست ندهند.
مرکز ENSIA همچنین اظهار داشته است که راهاندازی رومینگ ملی باعث همکاریهای بیشتر بین شرکتهای مخابراتی میشود و در نهایت کیفیت خدمات مخابراتی را نیز ارتقا میدهد.