تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 19, 2013
0:48 پنجشنبه، 28ام آذرماه 1392
کد خبر: 59616

پیش‏‌بینی گارتنر درباره آینده راهکارهای هوشمندی تجاری

شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌‏بینی کرده است راهکارهای هوشمندی تجاری تا سال ۲۰۱۷ همچنان در کانون توجه متصدیان آی تی سازمان‏‌ها و کسب و کار‌ها قرار خواهد داشت. 
 
به گزارش وب‌سایت gartner، تحلیل‏گران گارتنر پیش‌‏بینی کرده‌‏اند متصدیان اطلاعاتی و آی تی سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها تا سال ۲۰۱۷ همچنان به تمرکز خود بر روی تحلیل‏گر‌ها و راهکارهای هوشمندی تجاری ادامه خواهند داد. پژوهشگران این شرکت گفته‏‌اند شرکت‏‌هایی که در حوزه‌‏هایی مثل بازاریابی، فروش، مدیریت زنجیره تامین، مشاغل تولیدی، مهندسی، مدیریت مخاطره، امور مالی و منابع انسانی فعالیت می‌‏کنند، به اهمیت تصمیم‌‏گیری‏‌های مبتنی بر داده‏‌ها و حقایق واقف هستند. 
گارتنر انتظار دارد تا سال ۲۰۱۵ بخش زیادی از فروشندگان راهکارهای هوشمندی تجاری عرضه ابزارهای کشف داده را در اولویت قرار خواهند داد و پلت‏فرم‏‌های هوشمندی تجاری خود را از حالت گزارش‌‏محور به حالت تحلیل‏‌محور تبدیل خواهند کرد. بر اساس برآورد‌ها در حال حاضر فقط ۳۰ درصد از کارکنان کسب و کار‌ها دسترسی مستقیمی به راهکارهای هوشمندی تجاری دارند، اما در نتیجه این روند بر تعداد این افراد نیز افزوده خواهد شد. 
پژوهشگران همچنین پیش‌‏بینی کرده‏‌اند که تا سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ درصد از تحلیل‏‌های صورت‏‌گرفته توسط این راهکار‌ها بر روی جریان داده‏‌های رویدادمداری انجام خواهد گرفت که توسط دستگاه‏‌ها، ابزار‌ها، نرم‏‌افزار‌ها و یا انسان‏‌ها تولید شده‌‏اند. یکی دیگر از روندهایی که در این زمینه برای سال ۲۰۱۷ پیش‎‏بینی شده است این است که تا آن زمان نرم‏‌افزارهای تحلیلی عرضه‏‌شده از سوی فروشندگان نرم‏‌افزار‌ها از نرم‏‌افزارهای تحلیلی عرضه‏‌شده از سوی عرضه‌‏کنندگان خدمات قابل تفکیک نخواهد بود. گسترش استفاده از فناوری‏‌های پردازش ابری مهم‌ترین دلیل شدت گرفتن این روند اعلام شده است. 
بر اساس این گزارش، پیش‌‏بینی گارتنر نشان می‌‏دهد علیرغم افزایش علاقه به استفاده از راهکارهای هوشمندی تجاری، سردرگمی‏‌هایی که در زمینه مزایای واقعی داده‏‌های کلان در بین کسب و کار‌ها وجود دارد سرمایه‏‌گذاری در این بخش‏‌ها را با محدودیت‏‌هایی مواجه می‌‏کند. پژوهش‌‏های جدید این شرکت نشان داده است فقط ۳۰ درصد از سازمان‏‌ها در زمینه داده‏‌های کلان سرمایه‌گذاری کرده‌‏اند که از این میان فقط یک چهارم (۸ درصد کل سازمان‏‌ها) این فناوری را در بخش تولید به کار می‌‏گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.