تجهیزات سیار شبکه یا در اصطلاحBYOD، چون هم از قابلیت ارتباط بی سیم با شبکه و اینترنت و هم نقل و انتقال نامحدود برخوردارند و از طرف دیگر تا حد زیادی استفاده شخصی دارند، بسیار آسیب پذیر و از نظر امنیتی شکننده هستند. اگرچه کار با این تجهیزات برای کاربران آن ها بسیار ساده است، اما مدیریت، تأمین امنیت، مانیتورینگ و پشتیبانی آن ها برای مدیران آی تی سازمان دست کمی از یک کابوس وحشتناک ندارد. به همین دلیل در بسیاری از سازمان ها و ادارات اجازه استفاده از تجهیزات همراه به کارکنان و حتی مدیران ارشد نیز داده نمی شود.
تغییر و تحول در ساختار شبکه ها و افزایش نیاز مراکز سازمانی به استفاده از تجهیزات سیار، دیر یا زود سخت ترین مدیران شبکه را هم به زانو درخواهد آورد و چه خوب که مدیران آی تی سازمان ها بدانند مدیریت و پشتیبانی تجهیزات سیار شبکه تنها با استفاده از یک نرم افزار حرفه ای مانیتورینگ، مثل Panda Cloud Systems Management دیگر یک کابوس نیست… بلکه یک فرایند خودکار و بی نهایت ساده است که به افزایش بازدهی سازمان و کاهش هزینه های سازمانی منجر می شود.
مدیریت تجهیزات سیار در شبکه …
قابلیت جدید نرم افزار Panda Cloud System Management به مدیران شبکه این امکان را می دهد تا به صورت یکپارچه، متمرکز و امن، تمام تجهیزات سیار سازمان مثل لپ تاپ ها، تلفن های همراه، تبلت ها و … را مدیریت و پشتیبانی کنند.
این در حالیست که علاوه بر تمام سیستم های عامل ویندوز، این قابلت جدید می تواند سیستم های عامل Mac و نیز اندروید را هم پشتیبانی کند.
فرایندهای مربوط به مانیتورینگ
هر کدام از تجهیزات سازمانی سیار را می توانید هم به صورت مجزا و هم در قالب یک پروفایل یا گروه کاربری، به همراه سایر تجهیزات، مدیریت کنید و فرایندهای مانیتورینگ را بر روی آن ها انجام دهید.
این فرایندها می توانند شامل گزارش گیری از وضعیت عملیاتی و امنیتی تجهیزات سیار مثل مکان یابی آن ها در هر نقطه از جهان، فعال بودن ضدویروس و فایروال، آپدیت بودن سیستم های عامل،ارزیابی میزان مصرف انرژی و … به صورت لحظه به لحظه (real-time) باشند.
مهمترین فرایندهایی مانیتورینگ و پشتیبانی تجهیزات سیار سازمانی عبارتند از:
– فهرست برداری از تمام تجهیزات سخت افزاری سیار در سازمان، به همراه تمام نرم افزارهای موجود در آن ها
– اطلاع از هر گونه تغییر نرم افزار یا تغییر سخت افزار در سیستم های سیار
– به روز رسانی تمام نرم افزارهای کاربردی و سیستم های عامل در مواقع لزوم یا به صورت خودکار
– توزیع و نصب نرم افزار در سراسر شبکه به صورت یکجا
– ایجاد، اعمال یا حذف سیاست های عملیاتی/امنیتی در مواقع لزوم
– امکان دسترسی از راه دور به سیستم های سیار
– مکان یابی دقیق سیستم های سیار
– امکان قفل کردن دسترسی، حذف کامل اطلاعات محرمانه و یا بازیابی اطلاعات
نرم افزار مانیتورینگ و پشتیبانی پاندا، یک ابزار ایده آل برای شما خواهد بود، اگر …
– شما تسلط و کنترل کافی بر روی سیستم های سیار سازمان نداشته باشید
– وظیفه شما تنها به رفع اشکال،عیب یابی و پشتیبانی مستقیم بر روی تک تک تجهیزات سیار سازمان تبدیل شده باشد
– می خواهید تا به صورت لحظه به لحظه و مستمر در جریان وضعیت عملیاتی و سلامت سیستم های سیار سازمان باشید
– می خواهید به طور متمرکز و یکپارچه، نرم افزارهای مورد نیاز کارکنان، اصلاحیه های مهم و بحرانی، بروزرسانی ها، افزونه های نرم افزاری و… را به طور خود کار در سراسر شبکه توزیع کنید
– سازمان شما دارای یک شبکه پراکنده با ایستگاه های کاری متفرق با کارکنانی است که به طور دائم در حال رفت و آمد و مسافرت های کاری هستند
– ترجیح می دهید از امن ترین خدمات مبتنی بر اینترنت و فن آوری ابر استفاده کنید و نگرانی ای در خصوص انتقال اطلاعات حساس و داده های عملیاتی به خارج از محیط سازمانی نداشته باشید.
– می خواهید به محض بروز اشکال در هر کدام از سیستم های سیار شبکه و بدون اطلاع کاربر ان آن سیستم ها، از این مسئله مطلع شوید
– می خواهید به سرعت و یا بدون ایجاد مزاحمت در فعالیت های کارکنان، مشکلات سیستمی آن ها را در هر کجای جهان که باشند حل کنید.