اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 8, 2014
0:57 چهارشنبه، 18ام دیماه 1392
کد خبر: 60108

عرصه دیجیتالی برای تبدیل شدن شرکت‌ها به “برند”

دنیای ابزارهای سازمانی طی سه دهه گذشته تغییرات فراوان کرده است و طی این دوره زمانی سازمان‌های بزرگ کوشیده‌اند اساس شبکه‌ها و برنامه‌های خود را از سیستم‌های سخت‌افزاری به سیستم‌های مجازی انتقال دهند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در عصر حاضر فرآیند توسعه نرم‌افزاری بر مبنای "تجربه کاربر" صورت می‌گیرد و در نهایت تجربه کاربر در قالب فرمت‌های الکترونیکی به دست او می‌رسد.
نکته قابل ملاحظه‌ای که در این زمینه وجود دارد تجربه کاربری "خوب" و همچنین تجارب "بد" است که در نهایت موفقیت یا شکست یک شرکت را باعث می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که تجارب کاربری کلیدی‌ترین نقش را در تحولات دیجیتالی برعهده دارد.
 
باید توجه داشت که استفاده از تجارب کاربران برای ساخت ابزارهای مختلف فناوری طی یک دهه گذشته چرخه کامل خود را طی کرده است. در این دوره زمانی فعالیت کسب‌وکارها به طور کامل تغییر کرده است تا تمرکز بر سیستم‌های سخت‌افزاری را کنار بگذارند و در تمامی زمینه‌ها از قبیل تولیدات، معماری، مواد اولیه چاپگرها، نرم‌افزار، ابزارهای موبایلی و دیگر محصولات به صورت یکپارچه بر فضای مجازی متمرکز شوند.
داستان موفقیت شرکت‌ها و آگاهی از نحوه حرکت رو به‌جلوی آن‌ها این پیغام ارزشمند را به همه افراد و شرکت‌های نوپا می‌رساند که چگونه بتوانند در این عرصه گام بردارند.
 
معنای سنتی واژه "برند"(Brand) در اواخر قرن نوزدهم روی کار آمد و در ابتدا با سرعت کم بین شرکت‌ها رواج پیداکرد. اما در قرن بیستم بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها به این واژه روآوردند. در قرن بیستم برند غالبا به یک کالای فیزیکی اطلاق می‌شد و در بیشتر مواقع این کالا یک نوع محصول بود که البته می‌تواند نوعی سرویس هم محسوب شود. 
 
اما ما امروزه از واژه "برند" استفاده‌های فراوان می‌بریم و باید توجه داشته باشیم که این واژه توانسته است اثرات فراوانی را به‌خصوص در قرن بیست‌ویکم بر صنعت جهانی برجا بگذارد. این اثر به صورت یکسان بر هر دو بخش باقی می‌ماند. در یک بخش اکوسیستم موجود باید از محصولات مصرفی، عرضه آن‌ها و معماری‌های موجود برای تولید محصول پشتیبانی کند و در بخش دیگر باید بر طراحی‌های دیجیتالی و توسعه محصول نیز تمرکز داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.