به پاس گرامیداشت هشتمین سالگرد تاسیس شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان(فناپ)، مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت فناپ، مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، و جمعی ازمدیرعاملان شرکت های زیرمجموعه فناپ در روز بیست و چهارم دی ماه در سالن اجتماعات دانشگاه خاتم برگزار شد.
بازاریابی همچون قلب تپنده فناپ؛
دکتر جوانمردی-مدیر عامل فناپ، ضمن تشکر از مجموعه های گروه پاسارگاد و همکاران در فناپ، گفت: امروز به لطف خدا و با تلاش شما همکاران یک امنیت خاطر برای جمعی از جوانان کشور ایجاد شده است که بتوانند به آینده فکر کنند و نسبت به آینده در گنگی و ابهام به سر نبرند. آنچه این امنیت را تداوم می بخشد تصمیماتی است که هر کدام از ما در برنامه هایمان می گیریم و انجام می دهیم. فراموش نکنیم که می توانست فناپی نباشد و این تفکرات در کنار هم جمع نشود و این خدمات به جامعه عرضه نشود پس لازم است برای توسعه آن برنامه ریزی داشته باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از عوامل مهم برای توسعه آینده فناپ، تمرکز بر روی بازاریابی یکپارچه است. آنچه از بازاریابی گفته می شود معرفی فناپ و گروه شرکت های آن است. امروز خواهان این مطلب هستیم که در بازار IT کشور، به صورت واقعی و با این نگاه که بازاریابی موتور حرکت و جهت دهنده تولید محصولات است، خود را نشان دهیم.
وی با تاکید بر این مطلب که تمرکز مجموعه باید بر روی نوآوری و بازاریابی باشد، گفت: این دو عامل باید در همه گروه نهادینه شوند و در واقع این ماموریتی است برای همه مدیران بازاریابی، که سکان داران فناپ هستند. امید است بتوانیم با توجه داشتن به این مسائل در سالهای پیش رو قدم هایی در خور نام پاسارگاد و در شان گروه مالی پاسارگاد برداریم.
بازاریابی؛ ابزاری برای رسیدن به اهداف فناپ
در ادامه مراسم، مهندس اسلامی – جانشین مدیرعامل در امور بازاریابی مشاور و دستیار اجرایی مدیرعامل به موضوع سرزمین هوشمند اشاره کرد و گفت: ما برای رسیدن به اهدافی که گروه فناپ ترسیم کرده اند، باید دیدگاه خود را تغییر دهیم و در این راستا بازاریابی هم نگاه جدیدی دارد؛ نگاه شهر هوشمند، شهروند هوشمند و سازمان هوشمند که این نگاه را از IBM وام گرفته است. گروه بازاریابی برای آن، عنوان سرزمین هوشمند را انتخاب کرده است.
اسلامی، ضمن تایید نظر دکتر جوانمردی در امور بازاریابی گفت: اگر در گذشته مهندسان، قلب یک سازمان بودند امروزه تغیر دیدگاه باید حاکم شود و با جایگزین کردن بازاریابی به عنوان این عضو مهم به مرور به دنبال منافع مالی گروه باشیم و بازاریابی به ابزاری برای رسیدن به اهدافی باشد که بزرگان فناپ برای آن ترسیم کرده اند.
استفاده از توانمندی فناپ در دانشگاه خاتم
دکتر جمالی، مشاور مدیر عامل در کسب و کار فناپ، ضمن تبریک هشتمین سالگرد تاسیس گفت: افتخار دارم که به نمایندگی از فناپ و با نظر مساعد دکتر جوانمردی ، حمایت دکتر قاسمی و دکتر محمودیان ریاست دانشگاه خاتم و با استفاده از توانمندی فناپ در حوزه آموزش های تخصصی، فعالیت هایی را در دانشگاه خاتم، شروع کرده ایم.
جمالی مهمترین عامل موفقیت در این امر را استفاده از توانمندی مجموعه دانست و افزود: مهمترین عامل برای موفقیت در امور آموزشهای تخصصی ، استفاده از توانمندی مجموعه ای است که در حال همکاری با ما است و افق پیش رو این است که بتوانیم در حوزه داخلی و خارجی با استفاده از نام دانشگاه خاتم و فناپ آموزش های تخصصی نمونه و درجه اول در کشور را ارائه دهیم و از توانمندی فناپی ها و همچنین از سرمایه های اجتماعی آنها استفاده کنیم.
وی همچنین اظهار داشت: افق ما در درون سازمان، استفاده از توانمندی نخبگان فناپ است. اینکه ما در مرحله اول باید از هر گونه تخصصی که در مجموعه فناپ وجود دارد استفاده کنیم و امیدواریم این افتخار را داشته باشیم تا بتوانیم از نیروهای آنها استفاده کنیم و با استفاده از نام دانشگاه و فناپ، برنامه های در دست انجام را به اتمام برسانیم و همینطور سایر آموزش ها را گسترش دهیم.
رونمایی از مرجع هوشمندی BE SMART
همزمان با بزرگداشت هشتمین سالروز فناپ، رونمایی از یک مرجع هوشمندیِ جدید به نام BE SMART در جمع مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره انجام شد.
BE SMART.IR ، سایتی است که به دنبال تعریف استانداردهای هوشمندی است، همچنین دانش عملی را افزایش می دهد و در واقع قرار است مرجعی رسانه ای برای متخصصان این حوزه باشد. مطالب این سایت در سه حوزه شهر هوشمند، شهروند هوشمند و سازمان هوشمند دسته بندی شده است.
هوشمندی مفهومی جدید در دنیای تجارت است که در این راستا، فناپ اولین سازمانی است که به طور متمرکز وارد حوزه هوشمند سازی شده است و به جرآت می توان گفت که فناپ در آینده به متولی هوشمندی در ایران تبدیل می شود.