
مرکز Kantar Worldpanel ComTech بر اساس بررسی جدید خود اعلام کرد که در جریان تعویض گوشی هوشمند تنها 41 درصد کاربران تلاش میکنند از برند قبلی گوشی هوشمند جدید بخرند و در مقابل، 68 درصد کاربران به سیستمعامل قبلی خود وفادار هستند و گوشی جدید را با سیستمعامل قبلی میخرند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این نکته میتواند برای سیستمعامل اندروید مشکلاتی را بهوجود آورد. زیرا یکی از اهداف اصلی این سیستمعامل برای حضور در بازار جهانی جذب مشتریان جدید و گسترش فعالیتهای خود است.
متقاعد کردن کاربران برای تغییر شرکت تولیدکننده گوشیهای هوشمند به جای تغییر سیستمعامل یکی از اهدافی است که سامسونگ این روزها در سر میپروراند. این شرکت کرهای طی دو سال گذشته با همین هدف موفق شد حاکمیت بازار جهانی تلفنهای همراه را در دست بگیرد.
شرکتهای HTC، سونی و الجی این روزها سرمایهگذاریهای خود را افزایش میدهند تا کاربران را بیش از گذشته به سمت خود جذب کنند و از این طریق بتوانند سهم بیشتری از بازار جهانی را در دست بگیرند.
البته باید توجه داشت که شرکت اپل با سیستمعامل موبایلی خود موسوم به iOS چندان از این فرآیند تاثیر نمیپذیرد و به صورت انحصاری بخش قابل ملاحظهای از بازار جهانی را در دست گرفته است.
اگر قرار باشد کاربران سیستمعامل خود را به اندروید یا ویندوز فون تغییر دهند، میبایست ابزارهای جدید برای خود خریداری کنند، کپی جدید از تمام اطلاعات قبلی خود را بهدست آورند و نحوه استفاده از سیستمعامل جدید را یاد بگیرند. باید توجه داشت که این اتفاقات برای کاربران چندان خوشایند نیست.