اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 15, 2014
18:05 شنبه، 24ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61342

میزان محبوبیت مرورگرهای اینترنتی در هاله‌‏ای از ابهام

internet user.jpg

برآوردهای شرکت‏‌های مختلف نتایج متفاوتی را از میزان محبوبیت مرورگرهای اینترنتی در ماه‏‌های ابتدایی سال جاری میلادی نشان می دهد.
 
به گزارش وب‌‏سایت zdnet، برآوردهای شرکت نت مارکت شیر (NetMarketShare) نشان می‏‌دهد در فوریه ۲۰۱۴ حدود ۵۸.۱۹ درصد از کل مراجعات اینترنتی از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر انجام شده است. در ماه ژانویه نیز این مرورگر جایگاه برتر را به خود اختصاص داده بود، هر چند که در آن زمان سهمی ۵۸.۲۱ درصدی از مراجعات اینترنتی را از آن خود کرده بود. در مقابل، شرکت استاتکانتر (StatCounter) کروم را به عنوان محبوب‏ترین مرورگر معرفی کرده است. آمار و ارقام این شرکت نشان می‌‏دهد ۴۳.۸۲ درصد از مراجعات اینترنتی در ماه فوریه از طریق این مرورگر انجام شده است. استاتکانتر این رقم را برای ماه ژانویه ۴۳.۶۷ درصد اعلام کرده است. علت تفاوت نتایج این برآوردها این است که هر کدام از این شرکت‌‏ها از روش‏‌های متفاوتی برای سنجش محبوبیت مرورگرهای اینترنتی استفاده می‏‌کنند.
 
برآوردهای شرکت استاتکانتر حکایت از آن دارد که مرورگر اینترنت اکسپلورر در ماه فوریه با یک محبوبیت ۲۲.۶۱ درصدی در جایگاه دوم قرار داشته است. این شرکت میزان محبوبیت اکسپلورر در ماه ژانویه را ۲۲.۸۵ درصد برآورد کرده بود. بنا بر این برآوردها، کاهش محبوبیت اکسپلورر به سود مرورگر فایر فاکس بوده است. در ماه ژانویه میزان مراجعه به اینترنت از طریق فایرفاکس ۱۸.۹ درصد بوده است اما این رقم در ماه فوریه به ۱۹.۲۹ درصد افزایش یافته است.
 
برآوردهای نت‌مارکت در مورد فایر فاکس نیز متفاوت است. این برآوردها نشان می‌‏دهد در ماه ژآنویه ۱۸.۰۲ درصد از مراجعات اینترنتی از طریق این مرورگر انجام شده است. نت‏‌مارکت این رقم را برای فوریه ۱۷.۶۸ درصد برآورد کرده است. تحلیل‏گران این شرکت معتقدند کاهش محبوبیت فایرفاکس در این دوره به سود کروم تمام شده است، چرا که این مرورگر توانسته سهم خود از مراجعات اینترنتی در ماه فوریه را به ۱۶.۸۴ درصد افزایش دهد.
هر دوی این شرکت‏‌ها سهم مرورگرهای سفری اپل و اُپرا از این بازار را ناچیز برآورد کرده‌‏اند، هر چند که در مورد میزان دقیق محبوبیت آنها برآوردهای متفاوتی داشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.