اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 9, 2014
11:51 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62102

سیاست جدید اوراکل: معاوضه نرم‏‌افزار با خدمات پردازش ابری

اوراکل سیاست جدیدی اتخاذ کرده است که به مشتریان این شرکت اجازه می‌‏دهد نرم‌‏افزارهایی را که از این شرکت خریداری کرده‌‏اند با خدمات پردازش ابری این شرکت معاوضه کنند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت computerworld، کاربران محصولات نرم‌‏افزاری اوراکل می‌‏توانند به جای اینکه پشتیبانی‏‌های سالانه این شرکت را برای نرم‏‌افزارهای خریداری‏‌شده دریافت کنند، از خدمات پردازش ابری این شرکت استفاده کنند. سیاست جدید اوراکل به کاربران اجازه می‌‏دهد با پولی که به عنوان حق اشتراک پشتیبانی‏‌های سالانه محصولات نرم‏‌افزاری می‌‏پردازند، از نرم‌‏افزارهای تحت پردازش ابری (SaaS) استفاده کنند. 
 
شرکت اوراکل این سیاست را در واکنش به استقبال کاربران از خدمات پردازش ابری رقبایی مثل وُرک‏دِی و سیلزفورس اتخاذ کرده است. این سیاست که Customer ۲ Cloud (هدایت مشتریان به سمت خدمات پردازش ابری) نام دارد به کاربران نرم‌‏افزارهای مدیریت سرمایه‌‏های انسانی (HCM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این شرکت اجازه می‌‏دهد به جای استفاده از نسخه‌‏های نرم‏‌افزاری این راهکار‌ها از نسخه‏‌های ابری مشابه استفاده کنند. بسته نرم‌‏افزاری E-Business، سیبل (Siebel)، پیپل‏‌سافت (PeopleSoft) و جی دی ادواردز اینترپرایز وان (JD Edwards EnterpriseOne) از جمله نرم‌‏افزارهایی هستند که کاربران آن‌ها می‌‏توانند به جای دریافت پشتیبانی‏‌های سالانه برای آن‌ها از نسخه‌‏های ابری آن‌ها استفاده کنند. 
 
شرکت اوراکل برای انتقال مشتریان خود به حوزه محصولات پردازش ابری از خدمات استقرار سریع کلود اکسپرس (Cloud Express) استفاده می‌‏کند. 
شرکت سپ نیز سال گذشته با اتخاذ سیاست مشابهی تلاش می‌‏کرد بازار محصولات پردازش ابری خود را به سرعت گسترش دهد و در عین حال مشتریان نرم‏‌افزارهای غیر ابری خود را نیز حفظ کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.