اپراتورها

تلفن همراه

May 20, 2014
16:30 سه شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62298

گزارش باشگاه خبرنگاران از اپراتور تلفن همراهی که “در دسترس نیست”!

سومین اپراتور تلفن همراه که ارائه کننده خدمات نسل سوم شبکه‌های تلفن همراه است مشکل عدم پوشش آنتن‌دهی کافی و مناسب را دارد.
 
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،برای یک اپراتور تلفن همراه مهمترین فاکتور موفقیت،پوشش کامل آنتن دهی است.بالا بردن پوشش آنتن دهی می تواند باعث رضایت مشترکان شده و در نهایت منجر به سود دهی هرچه بهتر شرکت شود.
 
چهار سال است که سومین اپراتور تلفن همراه در کشور آغاز بکار کرده است.این اپراتور جدید اولین ارائه کننده خدمات نسل سوم شبکه های تلفن همراه در کشور است و اینترنت پرسرعت و قابلیت مکالمه تصویری را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.
 
بدون شک کاربران این شبکه تلفن همراه بخوبی می دانند که سرعت اینترنت ارائه شده توسط سیمکارت های اپراتور سوم به هیچ وجه با دیگر اپراتورهای تلفن همراه قابل قیاس نبوده و از سرعت اینترنت از نسل دوم شبکه های تلفن همراه به مراتب قوی تر است.اما این تمام ماجرا نیست.
 
یکی دیگر از قابلیت هایی که اپراتور سوم با تبلیغ آن شروع بکار کرد مکالمه تصویری بود که هم اکنون این خدمت قطع شده است.
 
تعرفه های مکالمه ، پیامک در این اپراتور از تمام اپراتورهای فعال در کشور بالاتر است.بسته های تخفیفی اینترنت همراه نیز با قیمت بالاتر و با حجم های کمتر عرضه می شود.حتی قیمت بسته های اینترنت از مشابه آن در اپراتورهای وایمکس نیز بالاتر است.
 
اما مشکل بزرگ با اپراتور سوم پوشش نامناسب آنتن دهی این شرکت است.طبق آخرین اخبار دریافتی 190 شهر در سراسر کشور تحت پوشش این اپراتور هستند.اما اینکه این عدد با حقیقت چقدر فاصله دارد مطلبی است که برای ما هم سوال شده است.
 
 
هنوز بسیاری از جاده های کشور فاقد پوشش آنتن دهی اپراتور سوم است.اما پوشش آنتن دهی در شهرها نیز به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم شده که در بسیاری از بخش های 190 شهر تحت پوشش اپراتور سوم آنتن دهی داخلی ضعیف بوده و یا کاملا صفر است.
 
نگارنده گزارش بیش از دو سال از سیمکارت اپراتور سوم استفاده کرده و به کرات شاهد عدم آنتن دهی آن در شهر تهران که مرکز این اپراتور در آن قرار دارد بوده است.
 
البته بسیار هم پیش آمده که قدرت آنتن دهی مناسب بوده اما به علت ناکافی بودن ظرفیت شبکه ، امکان برقراری تماس میسر نشده است.
 
حال سوال اینجاست که چرا دوره انحصار این شرکت همچنان تمدید شده است؟ و چرا شرکتی که هنوز توانایی پوشش کامل و پشتیبانی از مشترکان را ندارد بیش از یک میلیون عدد سیمکارت فروخته است؟
 
در پایان خاطر نشان می شود که باشگاه خبرنگاران آماده انعکاس جوابیه این اپراتور و پاسخگویی این شرکت به سوالات مطرح شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.