اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

June 2, 2014
8:37 دوشنبه، 12ام خردادماه 1393
کد خبر: 62456

مدیرعامل جیرینگ همراه اول: همراه اول بیش از 40میلیون مشترک فعال دارد

شرکت جیرینگ در حال حاضر روی سرویس‌های جرینگ کارت بیشتر تمرکز دارد که در حقیقت‌‌‌ همان پرداخت‌های غیرحضوری است. در این بخش هم در حال حاضر بیشترین خدمات خرید کارت شارژ است که از طریق PSPهای مختلف و با همکاری جیرینگ انجام می‌شود.
 
 
من همیشه گفته‌ام که بازیگر قدرتمندی در بازار هستیم. همراه اول هم اکنون بالای ۴۰ میلیون مشترک فعال دارد و این بدان معنی است که ما در حال حاضر ۴۰ میلیون میلیون POS داریم، اما شبکه بانکی ۳ میلیون پوز دارد. 
مدیرعامل جیرینگ
علیرضا طلوع، ‌ مدیرعامل جرینگ در گفت‌و‌گو با فناوران درباره فعالیت‌های این شرکت می‌گوید: در حال حاضر ما در جیرینگ ۳۳ میلیون مشترک داریم که بیشترین مشترکان ما کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری بودند. اما امسال سرویسی را راه‌اندازی کردیم که به نوعی مشترکان سیم‌کارت‌های دایمی نیز بتوانند از آن استفاده کنند. این سرویس پرداخت قبوض است. 
طلوع در ادامه می‌گوید: این دو سرویس که از خردادماه راه‌اندازی خواهد شد شماره اختصاصی ۷۷۷ برای شارژ اعتباری و ۷۰۷ برای قبض مشترکان دایمی است. 
 
 پرداخت‌های موبایلی در گرو تصویب سپاس
مدیرعامل جرینگ می‌افزاید: سرویس‌های اصلی جیرینگ که در حقیقت‌‌‌ همان پرداخت‌های موبایلی است نزدیک به دو سال است که آماده واگذاری به مشترکان است اما به دلیل تصویب نشدن آیین‌نامه سپاس ارایه آن‌ها به تعویق افتاده است. 
طلوع درباره برنامه‌های سال جاری جرینگ می‌گوید: ‌ اگر سپاس تا نیمه اول سال ۹۳ راه‌اندازی شود بلافاصله بعد از آن می‌توانیم در حوزه خریدهای خرد وارد عمل شویم.
به گفته وی با اقداماتی که در شرکت خدمات انفورماتیک و بانک مرکزی انجام شده بحث‌های فنی آیین‌نامه سپاس جلو رفته و تنها بحث‌های مجوزی‌اش باقی ماننده است که امیدواریم شهریور یا مهرماه مجوزهای آن صادر شود. 
وی درمورد فرآیند طولانی تصویب آیین‌نامه سپاس می‌گوید: فضای خرید‌های خرد و فیزیکی با خریدهای مجازی مانند کارت شارژ متفاوت است. چرا که در واقع در این بازار، بازیگرهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. برای همین مهم است که آیین‌نامه درست تدوین شود تا این سرویس بتواند بخش قابل توجهی از بازار کشور را که در حال حاضر به شکل پرداخت‌های نقدی صورت می‌گیرد را جذب کرده و به پرداخت‌های موبایلی تبدیل کند. درست همانند آیین‌نامه شاپرک. 
طلوع می‌گوید: هر چقدر در مورد ضریب نفوذ و منافع اینترنت صحبت شود بدون شک موبایل ۱۰ برابر آن‌ها را دارد. بازار آینده در اختیار موبایل و سرویس‌های آن مانند موبایل پوز و یا NFC است. ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در ایران رو به افزایش است که همین امر می‌تواند تحول عمده‌ای در خریدهای خرد یا خریدهای فروشگاهی از طریق موبایل داشته باشد. 
 
 همراه اول ۴۰ میلیون POS سیار دارد
مدیرعامل جرینگ ادامه می‌دهد: بازار ایران بازار بزرگی است و نمی‌شود فقط با یک روش پرداخت در این بازار حضور داشت. POS‌ها یک بخشی از بازار را می‌توانند پوشش دهند. 
اکنون با اینکه ۱۰ سال از عمر ورود پوز‌ها به کشور می‌گذرد اما این فناوری هنوز نتوانسته ۵۰ درصد بازار را پوشش دهد. ۵۰ درصد خرید و فروش‌های مردم هنوز با پول نقد است درحالی که تا به حال ۲۳۰ میلیون کارت بانکی صادر شده است. ولی کارت‌های بانکی هنوز نتوانستند جایگزین پول نقد شوند. 
برای همین به نظر من این شکافی که وجود دارد می‌تواند با موبایل پر شود. 
وی به آمار همراه اول استناد می‌کند و می‌گوید: ‌ من همیشه گفته‌ام که بازیگر قدرتمندی در بازار هستیم. همراه اول هم اکنون بالای ۴۰ میلیون مشترک فعال دارد و این بدان معنی است که ما در حال حاضر ۴۰ میلیون میلیون POS داریم، اما شبکه بانکی ۳ میلیون پوز دارد. 
بنابراین تعبیر من این است که با ورود سپاس حوزه خرید از طریق موبایل در سال‌های ۹۳ و ۹۴ رشد بسیار بالایی خواهد داشت. ‌‌‌ همان طور که شاپرک آمد و یک تحولی ایجاد کرد، سپاس هم همین کار را خواهد کرد. 
طلوع درباره سایر سرویس‌های جدید بانکداری موبایلی جرینگ می‌گوید: ‌ تا پایان خرداد رمز یک بار مصرف را بر بستر سیم‌کارت ارایه خواهیم کرد. در نتیجه دیگر نیازی نیست که کاربر یک دستگاه اضافه را با خودش حمل کند و در واقع همین موبایل می‌شود وسیله‌ای که بتواند کارش را انجام دهد به شکلی که تمام استانداردهایی که در شبکه بانکی لازم هست از طریق سیم‌کارت برای کاربر فراهم می‌شود از طریق سیم‌کارت ارایه کرد. 
وی می‌گوید: در حوزه برنامه کاربردی نیز وارد شده‌ایم. به شکلی که دیگر کاربر برای استفاده از کدهای USSD نیازی نداشته باشد تا تمام کد‌ها را به خاطر بسپرد بلکه برنامه کاربردی با توجه به نیازی که کاربر دارد کد USSD مورد نیاز را تولید و به اپراتور ارسال می‌کنند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.