مدیر عامل رایتل با اشاره به اینکه رومینگ ملی برای مشترکین این اپراتور هزینه ای نخواهد داشت، گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه های سیم کارت های اعتباری و دائمی این اپراتور کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومی رایتل، سید مجید صدری روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه به بحث تعرفههای جدید رایتل پرداخت و اظهار کرد: در گذشته برای خطوط دائمی رایتل تعرفه هر دقیقه مکالمه درون شبکهای 555 و هر دقیقه تماس برون شبکهای 625 ریال بود که اکنون این تعرفهها به ترتیب به 499 و 625 ریال تغییر کرده است.
وی درباره تعرفه سیمکارتهای اعتباری رایتل اظهار کرد: در گذشته تعرفه هر دقیقه تماس درون شبکهای این سیمکارتها 695 تومان بود که اکنون این رقم به 620 ریال رسیده و در حوزه تماسهای برون شبکهای هم در شرایطی که پیش ازاین برای هر دقیقه تعرفه 895 ریالی در نظر گرفته میشد از ابتدای تیرماه این تعرفه به 852 ریال کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به کاهش بسته های اینترنتی این اپراتور ادامه داد: تعرفه هر کیلو بایت اینترنت در گذشته نیم ریال بود که در تعرفه های جدید به 35 صدم ریال کاهش یافته است.
صدری در ادامه با اشاره به هزینههای اینترنت رایتل اظهار امیدواری کرد که اپراتور سوم در آینده یک بار دیگر تعرفههای خود را کاهش دهد.
مدیر عامل رایتل اظهار داشت: اپراتور سوم در حال حاضر بیش از سه میلیون مشترک دارد که از این میزان یک میلیون و 650 هزار سیم کارت فعال است.
صدری همچنین از فروش 500 هزار سیم کارت برای هواداران یکی از باشگاه های کشور نام برد و افزود: در این زمینه طی قراردادی با مرکز رسانه های مجازی برای فروش 2 میلیون و 800 هزار سیم کارت نیز برای فعال سازی در زمینه های فرهنگی و آموزشی منعقد شده است.
مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبتهای خود به بحث رومینگ بین الملل رایتل هم اشاره کرد و گفت: به تازگی موفق شدیم در قالب توافق نامههایی که با اتصالات امارات برقرار کردهایم، رومینگ رایتل را در کشور امارات فعال کنیم و به زودی به واسطه این شرکت با 600 اپراتور دیگر هم مرتبط خواهیم شد و دیگر کاربران می تواند در بسیاری از کشورهای دنیا از رایتل استفاده کنند.
صدری بحث پیامک بینالملل و وایفای رایتل را از دیگر سرویسهای اپراتور سوم دانست و اظهار کرد: اگرچه مجوز طرح وایفای ما را کمی دیر ارائه کردند اما به هر حال ما استقبال می کنیم با این وجود در مجوز ذکر شده است که تا پایان دوره انحصار در ظرف یک سال باید کل کشور تحت پوشش شبکه وایفای قرار بگیرد که ما در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در دو شهر قم و مشهد دنبال می کنیم.
صدری همچنین عنوان کرد: در حوزه مشارکت و شرکتهای خارجی نیز با دو شرکت مذاکراتی را انجام دادیم که هنوز این مذاکرات ادامه دارد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد در این زمینه تنها به دنبال سرمایهگذاری این شرکتها نیستیم و تلاش داریم از دانش فنی این دوستان نیز بهره بگیریم.
مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تضیمنی وجود دارد که پس از اجرای طرح رومینگ ملی، اپراتورهای اول و دوم خدمات خود را در اختیار مشترکان رایتل قرار دهند توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعا بر روی خدماتی که ما و سایر اپراتورها ارائه میکنیم نظارت دارد و حتما اپراتورهای دیگر هم اخلاق حرفهای را رعایت کرده و متعهدانه برخورد می کنند.
صدری همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 80 درصد مشترکان اپراتور سوم مشترکان دیتا هستند و برای این مشترکان اطلاع رسانیها به طور مناسب صورت می گیرد تا زمانی که از شبکه اپراتور دیگری استفاده میکنند، در جریان باشند. به این ترتیب در زمانی که پوشش شبکه رایتل در نقطهای مناسب نباشد برای کاربر اپراتور سوم پیامکی ارسال شده و به او اطلاع داده میشود که سرویس او بر روی اپراتورهای دیگر "روم" شده است.
وی اظهار کرد: طی 10 روزی که از اجرای طرح رومینگ ملی می گذرد تعداد کاربرانی که تماس آنها بر روی شبکه رومینگ انتقال یافته حدود 100 هزار نفر بوده است.
اما مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی که درباره تماسهای تصویری و وصل شدن مجدد آنها مطرح شده بود گفت: این مساله در شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است و ما امیدواریم در آینده نزدیک امکان برقراری مجدد این تماسها فراهم شود.
صدری ادامه داد: البته ما سرویسهایی را هم تعریف کردهایم که به عنوان مثال در قالب آنها اعضای خانواده بتوانند از این سرویس استفاده کنند که البته اجرای این طرحها منوط به صدور مجوز شورای عالی فضای مجازی است.
مدیر عامل رایتل در ادامه اظهار کرد: البته ما درخواستی هم از شورای عالی فضای مجازی داریم و آن این که با توجه به این مساله که طی مدتی که دوره انحصار رایتل به شمار میرفت ما برای یک سال نتوانستیم این سرویس را ارائه کنیم برای ما تمهید ویژهای در نظر بگیرند و پس از ارائه خدمات نسل سوم توسط سایر اپراتورها برای دورهای ارائه تماس تصویری در انحصار رایتل باشد.
وی همچنین گفت: تماس تصویری در ابتدای کار به نوعی ویترین رایتل بود، حال ممکن است این تصمیم گیری درست یا غلط بوده باشد اما به هر حال این گونه بوده و حال ما امیدواریم که با صدور مجوزها در آینده نزدیک بار دیگر بتوانیم این خدمت را ارائه کنیم.
مدیر عامل اپراتور سوم در پایان با اشاره به اینکه، یک هزار و 550 سایت در کشور فعال می باشد، گفت: در خصوص نصب 200 مورد سایت مشکلاتی از قبیل شهرداری و برخی شهروندان تهرانی داشته ایم.