اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

June 29, 2014
10:27 یکشنبه، 8ام تیرماه 1393
کد خبر: 63021

SAP فوتبال آلمان را در جام جهانی قهرمان می‌کند

شرکت آلمانی SAP و «انجمن فوتبال آلمان» (DFB) راهکار نرم‌افزاری جدیدی را با نام SAP Match Insights در جریان یک پروژه مشترک مخصوص مسابقات فوتبال معرفی کردند تا این همکاری نزدیک بین صنعت نرم‌افزار و ورزش فوتبال انجام شود. 
 
SAP unveils secret of German World Cup success
 
به گزارش وبسایت Itp، شرکت SAP طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این راهکار مبتنی بر سیستم جامع HANA ارایه شده است و به عنوان یک ابزار پشتیبان برای آموزش، آماده‌سازی و برگزاری مسابقات فوتبال محسوب می‌شود. راهکار یاد شده همچنین به مربیان و مسؤولان ورزشی کمک می‌کند حجم گسترده‌ای از اطلاعات را مورد پردازش قرار دهند و از این طریق بتوانند با ارزیابی وضعیت‌های کلیدی در هر مسابقه، کارایی بازیکنان و توان نهایی تیم را بالا ببرند. 
 
لازم به ذکر است که فوریه سال جاری در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی تنیس دبی «جنی لوئیس» (Jenni Lewis) از مدیران مرکز بازاریابی جهانی SAP توضیح داد که پلتفورم مجازی‌سازی Lumira این شرکت به صورت مشترک با سیستم HANA مورد استفاده قرار گرفته است تا به صورت لحظه به‌لحظه اطلاعات مربوط به مسابقات تنیس را تحلیل کند. 
او در این خصوص گفته بود: «اطلاعات در حالت عادی بی‌کاربرد هستند و وقتی مورد تحلیل قرار می‌گیرند، کارآمد می‌شوند». 
 
هدف اصلی از ارایه راهکار مشترک بین شرکت نرم افزاری SAP و مربیان تیم ملی فوتبال آلمان ساخت راهکار هوشمندی بود که بر پایه آن بتواند میزان کارآمدی بازیکنان در مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را افزایش داد. 
 
«اولیور بیرهوف» (Oliver Bierhoff) نماینده و مدیر شرکت SAP در تیم ملی فوتبال آلمان گفت: «حضور SAP در این مسابقات باعث شد تا تجربیات مربیان، بازیکنان، هوادران و رسانه‌ها متحول شود». 
او توضیح داد: «این مسئله را تصور کنید: تنها در ۱۰ دقیقه، ۱۰ بازیکن با ۳ توپ فوتبال می‌توانند بیش از ۷ میلیون نقطه اطلاعاتی و قابل تحلیل تولید کنند. سیستم SAP HANA قادر است اطلاعات به دست آمده از تمام این نقاط را در آن واحد تحلیل کند. با SAP تیم فوتبال ما می‌توانید این حجم وسیع از اطلاعات را تحلیل کند تا تمرین‌ها در بهترین حالت دنبال شود و بازیکنان به بهترین شکل خود را برای مسابقه بعدی آماده کنند». 
او به این مسئله اشاره کرد که کلان داده‌ها می‌توانند یک منبع اطلاعاتی مهم برای مربیان و بازیکنان محسوب شوند و نقش حیاتی در موفقیت یک تیم فوتبال داشته باشند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.