
مردم بریتانیا بیش از هر زمان دیگری به دستگاههای الکترونیکی وابسته شدهاند و این طور که نتایج حاصل از مطالعه جدید نشان میدهد، بریتانیاییها بیش از آنکه سراغ روزنامههای کاغذی بروند ترجیح میدهند اخبار را به صورت آنلاین مطالعه کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Ofcom به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات مخابراتی بریتانیا اعلام کرد این نخستین باری است که تعداد علاقمندان به روزنامهها و مراکز خبری آنلاین از تعداد خوانندگان روزنامههای کاغذی بیشتر شده است.
این مرکز در گزارش خود توضیح داد که 41 درصد مردم بریتانیا از طریق ابزارهای موبایلی یا سایتهای اینترنتی در جریان آخرین اخبار و اتفاقات قرار میگیرند و در مقابل 40 درصد مردم هم با خرید روزنامههای کاغذی به این نیاز خود پاسخ میدهند.
همچنین گفته شده است که رسانههای دیجیتالی رادیو را هم پشتسر گذاشتهاند و نسبت به آن هم محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند.
با این وجود اخبارهای رادیو هنوز بین مردم بریتانیا محبوبیت دارد و حدود 36 درصد بریتانیاییها به صورت روزانه اخبار را در رادیو گوش میدهند.
این مطالعه نشان داده است که جوانان بیش از دیگر اقشار جامعه به رسانه دیجیتال علاقمند هستند و گروه سنی 16 تا 24 سال بزرگترین مخاطب سایتهای و ابزارهای موبایلی خبری را تشکیل میدهد.
با این وجود گفته میشود که تلویزیون همچنان محبوبترین منبع خبری برای مردم بریتانیا است و 75 درصد مردم این کشور اخبار مورد نظر خود را از طریق تلویزیون دریافت میکنند. این در حالی است که طی سال 2013 میلادی 78 درصد بریتانیاییها از طریق این گیرنده در جریان خبرها قرار میگرفتند.